Acces Query geeft #Fout maar ik zie hem niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikeoffice

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jul 2021
Berichten
2
Goedendag,

Ik zit ploeteren met het volgende:

Ik heb een Query waar een kolom in zit met waarde 1,2,0.
Ik heb getracht deze waarde om te zetten naar een nieuwe kolom met de volgende opgebouwde kolom:

Type Pallet: =IIf([PalletBox]![BatchNo]="1";"Euro";IIf([PalletBox]![BatchNo]="2";"Blok";IIf([PalletBox]![BatchNo]="0";"Domoor nog invoeren")))

Batchno komt in meerdere gekoppelde tabellen voor dus ik moet wel [PalletBox]![BatchNo] gebruiken.

Zie hieronder hoe het eruit ziet......

vb1.jpg
vb2.jpg

Ik snap de #fout niet de waarde 1,2 zijn sowieso aanwezig en 0 nu niet en ik hoop nooit.

Wat doe ik fout??

Helaas komt de data een gekoppelde tabel met ODBC dus ik ben niet echt in staat de veldeigenschappen aan te passen.

Ik hoor graag de oplossing.....
 
Hele simpele fout. BatchNo is numeriek, en wat gebruik jij in je formule? Tekst...
Code:
Type Pallet: =IIf([PalletBox]![BatchNo]=1;"Euro";IIf([PalletBox]![BatchNo]=2;"Blok";IIf([PalletBox]![BatchNo]=0;"Domoor nog invoeren";"")))
 
Goedemorgen......

Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Super bedankt Octafish, het werkt, zie hier het resultaat......

VB3.jpg
 
Je derde IIF had geen ONWAAR argument; die heb ik er maar even voor je bijgezet. Dat is voor de gevallen waarin de laatste vergelijking onwaar is, bijvoorbeeld als het veld leeg is. Ik zou altijd alle argumenten invullen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan