• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

XML: alle gegevens van 1 product in 1 rij, niet in bv 22 rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuutje1

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2020
Berichten
36
Wanneer ik een .xml in microsoft excel open, zie ik dat het de 'id' van het product op rij 1 plaatst, de 'titel' van het product op rij 2, 'beschrijving' op rij 3 enz.
Ik wil graag alle gegevens van 1 product in 1 rij, niet in bv 22 rijen, zoals nu... Hoe doe ik dit?
Om het bestand te zien, download je hem van: Mod edit: verwijderd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vermoed dat Excel moeite heeft met al die CDATA velden. Heb je het geprobeerd met PowerQuery? Dan kan je iedere kolom omlaag vullen en dan dubbele rijen verwijderen.
 
Je kunt beter het bestand hier in het forum plaatsen.
 
Zie bijlage. Via "gegevens" > "gegevens ophalen" > "power query editor starten" kun je de stappen zien in PQ om tot het eindresultaat te komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
AlexCEL,
Ik ken het Power Query niet zo. Dus ik weet niet wat je nu precies gedaan hebt...
 
@Alex, die gaat volgens mij niet helemaal goed. De tweede rij kolom B moet Sleutelhanger handgeweven zijn. Zo schuift iedere kolom telkens wat rijen op.

Er zit te weinig structuur in de data om dit nauwkeurig te doen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat het goed als je ook de kolom 'gallery_image' meeneemt bij het verwijderen van duplicaten.

Code:
let
    Bron = Excel.CurrentWorkbook(){[Name="Tabel1"]}[Content],
    #"Changed Type" = Table.TransformColumnTypes(Bron,{{"ean", type text}}),
    #"Omhoog doorgevoerd" = Table.FillUp(#"Changed Type",{"sku", "titel", "category_path", "maincategory", "subcategory", "subsubcategory", "ean", "omschrijving", "verpakt_per", "prijs", "image", "gallery_image", "afmeting", "gewicht", "beschikbaar", "wasvoorschriften", "meerdere_formaten", "meerdere_kleuren", "samenstelling"}),
    #"Removed Duplicates" = Table.Distinct(#"Omhoog doorgevoerd", {"sku", "gallery_image"}),
    #"Filtered Rows" = Table.SelectRows(#"Removed Duplicates", each [sku] <> null and [sku] <> "")
in
    #"Filtered Rows"
 
Ok. Niet gecontroleerd verder... hopelijk gaat het met de modificaties verder wel goed.
 
Een optie met VBA

Code:
Sub jvr()
  Set jv = Sheets(1).ListObjects(1).DataBodyRange
     ReDim ar(jv.Rows.Count, 25)
        For i = 1 To jv.Rows.Count
          If jv(i, 1) <> "" Then
              For Each cl In Range(jv(i + 1, 1), jv(i + 1, 1).End(xlDown)).Offset(-1).Resize(, 19).SpecialCells(2)
                ar(j, jj) = cl
                jj = jj + 1
              Next
              j = j + 1: jj = 0
          End If
        Next
      Sheets(2).Cells(1, 1).Resize(j, 23) = ar
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al aangaf weet ik te weinig over dit.
Zou iemand er misschien een stap voor stap video van kunnen maken?
 
Ah dat was inderdaad wel heel makkelijk alleen het importeren van de gegevens lost het al op.
Maar ik zie dat de kolom met de prijs van bv 19,95 en 1995 maakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer je de data gaat transformeren moet je even kijken of de laatste stap "type gewijzigd" onderin staat. Die moet je even verwijderen uit je toegepaste stappen.
 
En waar moet ik dit vinden precies?
Ik weet niet wat je bedoeld... Heb je een filmpje of afbeelding misschien?
 
In je afbeelding staat al gegevens transformeren. Klik daar op en je kunt de query bewerken
 
En dan?
Het maakt niet uit welk type ik selecteer. Valuta, hele getalen, deciamlen, tekst etc Ik krijg geen 19,95... Er word dan 1995,00 van gemaakt van ofzo. De komma komt niet op de juiste plek te staan...
 
Rechts zie je de stappen. Verwijder “type gewijzigd”.
Als het goed is houd je de bron en navigatie over
 
Wat is het doel van deze vraag? Ben jij de beheerder / eigenaar van genoemde website? Voorlopig gaat deze even op slot en zal er op de achtergrond nader overleg plaatsvinden.

Update: Deze vraag blijft gesloten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan