Packard Bell Easynote MH 35 (Hera C) Perikelen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
300
Ik heb een Laptop of Notebook van Packard Bell, de Easynote MH35 welke gebouwd was voor WinVista 32... Daar draaide tot voor kort Win7-64 op (Really?! Yes Really! L-a-a-a-n-g wachten "op...")

De schijf is inmiddels gecrasht maar, ik heb een 'very light' SSD schijfje op de kop getikt (Kingston A400, 240GB, SATA 2.5", "kaal").

Het volgende doet zich voor: "Schijf" komt niet naar boven in de BIOS settings... (BIOS OUTDATED?)
Ik heb een melding dat er een Optiarc CDR aanwezig is en een SiSblablabla... Verder heb ik: HDD; blanco veld. SSD komt niet eens voor in deze BIOS!

De ENGE vraag! Kan ik mijn BIOS een UPDATE geven zodat deze nu wel SSD ondersteunt? Want ik kan nu even he-le-maal niets. Ik heb een BIOS versie kunnen vinden voor de Packard Bell MH35 (Jaja hij is antiek! Dat weten we nu wel! Quit your whining!)

KAN IK: Zonder "schijven" of CD's (!) VANAF een USB stick de BIOS een update geven?? Door middel van de gedownloade software? (is een exe bestand van approx 2.9 MB [enote-mh35-4a06.exe])

Als het allemaal lukt: Win7-64 er weer op: Deze machine hoeft namelijk niet de hond uit te laten, de was te doen, te stoffen en te stofzuigen en de boodschappen te doen.... Hij moet gewoon een Wifi draaien, een spelletje kunnen handlen en een videootje van Youtube kunnen afspelen.... Simpele taken, krantje lezen, videootje kijken, spelletje spelen (off line) Méér niet!
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Test deze s.s.d. eens op een andere p.c.

Indien geen goesting om deze te openen , kun je zoiets gebruiken .... kost 2X niks ...

https://www.benl.ebay.be/itm/174835324108?hash=item28b4ff54cc:g:klcAAOSwBDpe2FO1

Een b.i.o.s. update zal volgens mij dit probleem niet oplossen.

Mocht je dit toch willen proberen , hou in het achterhoofd , dat mocht dit mislukken , je nog enkel een "boekensteun" over hebt ...

Onwaarschijnlijk , maar h.p. kennende ...

Het is ook mogelijk omdat deze nog niet gepartitioneerd , geformateerd , etc ... is , dat deze niet in de b.i.o.s. verschijnt ...


Een caddy gebruiken om te installeren is ook een potentiele mogelijkheid ...

https://www.benl.ebay.be/itm/133668186807?hash=item1f1f3eaab7:g:ym4AAOSwoFVgyEcg

Peter
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de tips... zal die Bios-update maar eens even serieus heroverwegen....

Zal ook de SSD eens aan een andere machine hangen kijken wat er dan gebeurt...
 
De SSD wel herkent door een jongere machine (10 jaar oud)... De ex- Vista32 machine (2007) met zijn Phoenix BIOS lustte 'm gewoon-weg niet! Terug ermee dus... een klassieke WD 500 Gb 2.5" (5400 RPM) erop geprikt en tadààà! Win7 staat weer te snorren als vanouds...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan