Reborn-linux boot niet kernel panic -not syncing:

Status
Niet open voor verdere reacties.

finny49

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Berichten
70
Hallo forum,

Onlangs had ik Rebornlinux geinstalleerd op een ssd,

maar tijdens opstarten kreeg ik deze foutmelding: kernel panic -not syncing: vfs :unable to boot root fs unknown block (0,0)

Wie herkent dit. en wij kan mij helpen .

Graag antwoord.
 
Hall route 99,

Ik heb niks aangepast in fstab, de kernel panic is gekomen door dual boot of triple boot.

Op de eerste partitie Reborn geinstalleerd die deed het goed, daarna op een tweede partitie een andere geinstalleerd, en daarna begon de ellende na het booten. Wat gaat er hier verkeerd. Reborn staat een beetje bekent dat hij zich niet makkelijk laat installeren naast andere linux distributies, Maar dit kan misshien wel gerepareerd worden. Als jij meer weet vertel me maar.
 
Je hebt na de Linux installatie wel wat aangepast... nl de bootmanager voor dit: "dual boot of triple boot"...
Ik heb daar geen ervaring mee, schijven zijn zo goedkoop, ik wissel van schijf, vaak via het biosmenu vervolgens opstarten/schijfkeuze, ipv via Grub oid.
Je was al gewaarschuwd zo te lezen....

Gebruik je Grub?
Kijk eens of je daar toegang tot kunt krijgen en welke parameter de crash veroorzaakt.
En of anderen ook zo een probleem hadden icm Grub. https://www.google.com/search?clien...boot+root+fs&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Heb je een image gemaakt voordat je dit deed.... wel? Dan zet je die image toch terug.. kun je net zo vaak doen tot je weet hoe het moet...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan