Application_Startup Outlook wordt niet uitgevoerd bij start

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArnieN

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2020
Berichten
27
In Outlook (MS 365) heb ik in de module ThisOutookSession de sub Application_Startup staan.
Dit werkt al een tijdje prima om als een specifieke email verstuurd wordt een actie uit te voeren.

Nu wil ik dat bij inkomende emails die aan bepaalde voorwaarden voldoen de attachments worden geprint.

Alles werkt prima, totdat Outlook opnieuw gestart wordt. Soms wordt Startup uitgevoerd, dan weer niet. Idem na reboot van de PC.
Als eerste statement gebruik ik MsgBox om te zien of de routine wordt uitgevoerd.

Als ik startup handmatig uitvoer, werkt alles weer zoals gewenst.

Op internet lijkt dit een bekend probleem, diverse mogelijke oplossingen gevonden:
Ik heb de routine public en private gemaakt. Geen verschil
Ik heb in het register de key LoadMacroProviderOnBoot gecheckt en die staat op 1 (ergens in een forum gelezen dat dat soms ook 0 is en dan wordt Startup niet uitgevoerd)
Ik heb Outlook gesloten met het VBA venster open of gesloten. Geen verschil.

Nu weet ik het even niet meer.

Iemand een suggestie?

Alvast mijn hartelijk dank.
 
Voeg eens een lege Private Sub Application_Quit() toe en kijk of het dan beter gaat.
 
Thx, maar helaas werkt het niet. Zowel Outlook als de Pc opnieuw gestart.
 
In Application_quit het ik een MsgBox toegevoegd. Deze krijg ik niet te zien, maar als een wonder wordt bij het opstarten de Startup wel uitgevoerd.
Geen idee waarom nu wel.
 
Vreemd inderdaad.
Het truukje kende ik wel, maar niet dat er ook een opdracht in moet staan.
 
Het wordt nog vreemder, de msgbox in de startup commentaar gemaakt en nu werkt het niet meer. Zucht.
 
Raar.
Zet er eens een Debug.Print voor in de plaats.
Alleen maar zodat er iets wordt uitgevoerd.
 
Dan kan je net zo goed de Msgbox er weer voor gebruiken. Overigens heb ik dezelfde ervaring met ‘dummy’ opdrachten in Outlook. Het zij zo.
 
Heb het als volgt opgelost:
Sluit Outlook
Rename VbaProject.OTM naar iets anders.
Start Outlook, dan krijg je een lege VBA-scherm
Sluit Outlook
Rename de backup van VbaProject.OTM weer naar de oorspronkelijke naam.
Start Outlook en en het werkt weer.
Beetje omslachtig, maar wel een bepaalde mate van zekerheid (in mijn omgeving) dat het werkt.
 
Het geeft pas een zekere mate van zekerheid als je deze handelingen niet meer hoeft te doen in het vervolg :). Zelf zou ik de code hebben gekopieerd en geplakt in de nieuwe VBA omgeving. Ik denk dat een eventueel corrupt VBAProject hernoemen, en na het starten/sluiten van Outlook weer terug hernoemen geen spat uit gaat maken, omdat je een eventuele fout dan gewoon weer introduceert in je omgeving. Maar als het werkt, dan werkt het :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan