Mailserver vinden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

longron

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Berichten
361
Bij het instellen van een mailprogramma zijn veel mailprogramma's tegenwoordig zo slim dat ze zelf de juiste instellingen vinden van de mailserver.
Nu draai ik zelf een mailserver maar voorheen werd de mail afgeleverd bij DDS.NL

Via MX-record wordt de mail nu afgeleverd bij mijn eigen mailserver.
Echter als ik een nieuw mailprogramma instaleer op een pc, laptop of mobiel dan komt het programma met als server imap.DDS.NL

Wat moet ik (bij DDS) instellen zodat het programma mijn eigen mailserver vind?

Thanks voor het meedenken.
Ronald
 
Ik neem aan dat je een eigen domeinnaam hebt?
 
Jawel. Maar die is niet hetzelfde als mijn msilserver. Doe gaat via dynamisch dns
 
Wil je dus jouw @dds.nl mailadres zelf in je mailserver afhandelen? Ik snap je verhaal niet echt.
 
Laatst bewerkt:
Oké. Ik heb een eigen domein. Mijneigendomein.nl
Voorheen gehoost bij DDS.NL
Nu doet de eigen mailserver dat.
Gaat prima.

Alleen als ik op een nieuwe computer een mailprogramma installeer en ik voer het adres Ronald@mijneigendomein.nl in dan maakt het mailprogramma de Imap host. Imap.dds.nl

En dat klopt niet. Dat moet worden mijeigendomein.net. ( via de mx-record)
 
Dan moet je inderdaad in de DNS van je mijneigendomein.nl een A(AAA)-record aanmaken voor imap, en die naar je mailserver verwijzen.

Even een opmerking: Als je een mailserver opzet zet dan als-je-blieft relay uit, en verdiep je er goed in. Je wilt niet dan jan-en-alleman zomaar gebruik kunnen maken van je mailserver. Je provider wordt dan boos, en dat wil je niet ;). Test het daarom goed uit!
 
Laatst bewerkt:
Oké. Dank je.
Ik ga ermee aan de slag.
De relay staat uit
Ik weet wat er dan gebeurd.
Verrassend om te zien hoeveel er proberen te spam en en in te loggen.
Dat zit wel goed dicht.
 
Dan moet je in je publieke DNS een CNAME record opnemen met de naam autodiscover en dan verwijzen naar jouw mailserver.
 
Bijlage niet zichtbaar.


Op DNS is een TTL van toepassing. Dus na aanpassing kan het wel een aantal uren duren voor het werkt.
 
:( oke.

als mijn maildomein @pietjepuk.nl is en mijnmailserver draait achter een dynamische dns. klaas.net en ik pas de dns aan zoals bovengenoemd dat komt mijn mailprogramma met pietjepuk.nl en niet met klaas.net.
wat ik wel goed invoerde.
Hoe kan dat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan