Ransomware

Status
Niet open voor verdere reacties.

bron

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
13 aug 2013
Berichten
5.374
Ik heb nog nooit ransomware in m'n mailbox gehad. Het is best wel aardig om er eindelijk eentje te krijgen, ik was al bang overgeslagen te worden. Het is een "social must" er ooit eentje gehad te hebben anders ben je geen echte computer gebruiker :D :D

Het komt erop neer dat ik 0,045 bitcoins (1300 Euro) moet betalen, hahaha. Een paar dingen vallen op, het is voor een buitenlander redelijk Nederlands (Google Translate?), voor een Nederlander is het gebrekkig Nederlands, en vanuit de email header is dit erg korte lijstje te achterhalen op basis van mailservers waar de email langs loopt.

IP 200.115.138.178, Panama City Panama
IP 3.233.23.243, Ashburn, United States
IP 45.232.67.82, Teixeira de Freitas, Brazil

Ze geven mij 50 uur om te betalen, ik ben heel erg benieuwd wat er dan gaat gebeuren :p
 

Bijlagen

  • Email Ransomware .txt
    2,9 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Je hebt dus de bron gevonden, en zij ook! :p
 
Ik kan er niet om lachen. Kijk, systemen komen plat te liggen door mensen die dit soort criminele activiteiten uitvoeren. In Engeland zijn er al doden gevallen doordat ziekenhuizen werden aangevallen en schade werd aangericht. Ik zeg, dat is moord en wat er onlangs is gebeurd is ook poging tot doodslag. Ik hoop dat Biden korte metten kan maken met die activiteiten en keihard terug kan slaan. Er moeten gevangenisstraffen van minimaal vijftien tot twintig jaar op komen te staan zonder kans op vervroegde vrijlating!
 
Het valt niet eens ransomware te noemen, maar scareware. Deze heb ik al in 10 verschillende soorten gehad, en worden geregeld aangepast aan de actualiteit. Zo kreeg ik zelfs een mail van een hacker die dit nu doet omdat diegene met Covid-19 thuiszit, en zich verveelt.

Er gebeurt niks, want waarom zou die hacker jou hebben uitgekozen, en niet een rijke zakenman die miljarden op zijn bankrekening heeft staan? :)

Dit is scareware, om je bang te maken, want een router valt niet zomaar te hacken waarna iemand al je computers en devices over kan nemen. Zoveel moeite voor een luIlige 1300 euro?
Een beetje hacker zoekt gewoon grote bedrijven, zoekt een exploit, laat ransomware los en eist 5% van de jaaromzet. Kassa!
 
Laatst bewerkt:
Mijn computer is schoon en het is gestuurd naar een 'onzin mail alias' (is al veranderd). Het zijn vervelende mensen die proberen mee te liften op een paar echte gevallen van ransomware die onlangs in het nieuws zijn geweest.

Het is de wet van grote getallen. Als de crimineel 10-duizend emails verstuurt zijn er altijd wel een paar mensen die betalen. Het bedrag is dusdanig dat mensen twijfelen en voor de zekerheid dan toch maar betalen. Als 5 mensen dit doen dan is dit een omzet van € 6500, netto in het handje.

Een beetje hacker zoekt gewoon grote bedrijven
Yep, dat zijn de éche criminele hackers.
 
Laatst bewerkt:
Dit is een bekende scam.
Uw pc is helemaal niet geinfecteerd.

In mijn klantenkring heb ik al meerdere keren dit soort berichten gezien.
Gewoon weggooien.

Ze proberen u alleen maar bang te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan