Fout melding msedge_elf.dll niet geschikt voor Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alfred, bedankt lijkt opgelost.

msedge elf.dll gewijzigd in .bak en daarna opnieuw edge geïnstalleerd.

Wacht nog even af...maar "fout" is verdwenen.
 
Vermits wij toch niet zinnens zijn Edge te gebruiken kan ik het ook uitschakelen en/of verwijderen.

Ik bekijk dit, bedankt.
 
Als je Edge verwijderd kun je Windows opnieuw installeren omdat je dan eindigt met een systeem wat voor een groot deel niet meer functioneert en / of de ene foutmelding na de andere produceert.
Blijkbaar is het nog niet tot je doorgedrongen dat Edge veel meer is dan alleen een webbrowser.
Het is totaal in Windows verwegen en neemt meer taken op zich, bijv. als standaard pdf-lezer.
Maar uiteraard moet je vanzelfsprekend datgene doen wat jou de juiste manier lijkt...
Een gewaarschuwd mens....
 
Waarom wordt hier dan aangegeven dat je het kunt uitzetten en in de bijgevoegde link hoe ge het kunt verwijderen.
En U meldt nu iets anders: dus afblijven Edge te belangrijk.

Wie heeft het nu bij het rechte eind ?
 
Verwijderen van Edge heeft in het verleden misschien gekund met kunstgrepen maar ik ga er daarbij vanuit dat iemand het dan weer meteen opnieuw installeert want het is noodzakelijk. Na inlezen en onderzoek zag ik dat Edge zich laat herstellen en dat is, lijkt mij, het zelfde. Voor de oplossing van de foutmelding werd op een forum geschreven dat "opnieuw installeren" alleen resultaat gaf wanneer de dll werd verwijderd, hernoemen is ook zoek maken en verwijderen kan altijd nog.

We zijn hiermee op de goede weg las ik. Kijk daarna in de lijst die AutoRuns opstelt van opstartende programma's, in de categorie Browsers, of er een browser helper (add-on) actief is die ongewenst is en browsers kan hebben aangepast. Regels van programma's met onbekende uitgever of ongeldig certificaat zijn paars en rood. In de lijst staan waarschijnlijk veel programma's die op updates controleren en deze kan u bij "meer problemen geven dan mee helpen" binnen programma's beter uitschakelen. Er worden wel eens hulpprogramma's geïnstalleerd die hun mogelijkheden willen uitbreiden of telkens hun webpagina willen tonen. Niet altijd is dat goed geschreven, daarom controleren op wat een gratis of uit te proberen programma eigenlijk is. Tenslotte kan er malware zijn geweest die heeft geprobeerd om Windows en de browsers aan te passen. Als u alle regels van de lijst in AutoRuns bij na loopt en de onbekende namen zoekt met Google (met name in de forums van de zoekresultaten) dan krijgt u al redelijk uitsluitsel en de namen van nieuwe regels, sinds de laatst opgestelde lijst, zijn groen. Dat biedt ten alle tijden meer zekerheid over wat de computer doet en of er malware op aanwezig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan