Spook print

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kom toch weer terug met het muis print probleem.
Heb het nu ook zelf ervaren.
Zolang de fout niet gevonden is is het mogelijk
om te voorkomen dat alles dubbel geprint wordt om voor het print cmd de vraag te stellen.
wil je printen Ja of Nee
De vraag is dan ook wat moet er voor onderstaande code zetten om dit te realiseren?
Alvast bedankt voor de reactie.

Private Sub cmdAdfrNota_Click()
If Me.Dirty Then Me.Dirty = False
With DoCmd
.OpenReport "rptRekening", , , "Id_naam = " & ID_Naam
.OpenReport "rptRekeningkopie", , , "Id_naam = " & ID_Naam
End With
End Sub
 
Je code herhalen (zonder code tags, en dat is toch zo simpel ;)) helpt niet zoveel. Ik wacht nog steeds op de database, want het lijkt mij een lokaal probleem dus het lijkt mij belangrijk om uit te sluiten dat het in de database zelf zit.
 
Ik had geen internet door storing.
De database als bijlage
 

Bijlagen

  • campingdeveldmeijerzip.zip
    674,7 KB · Weergaven: 16
Geertvdb,

Heb ook meegekeken voor u, maar zag in de code's niet iets wat wijst op een tweede uitdraai van u rapport.
Wel zag ik aan het einde in de Querynaam een vreemd veld staan.

Misschien dat er in de printer een optie is om een kopie te maken.

Voor controle heb ik nog een teller gezet bij de print opdracht maar die bleef op 1 staan.

Gr. Cor
 
Ik heb 'm ook even getest, en bij mij ook maar één exemplaar per opdracht. Zoals je dus ook zou verwachten bij deze code.
 
Helaas geen fout dus geen oplossing.
Om de 2de set prints te kunnen blokkeren
Hoe zet ik een smgbox ja/nee of iets dergelijks voor de vba code om deze ongewenste print kunnen te blokkeren.
 
Wat niet is, kun je niet blokkeren. Niemand krijgt hier een foutmelding, dus er vált niks af te vangen. Waar het dus om gaat, is het bekijken (door jou) van de werksituatie waarin dit probleem zich wél voordoet. Want het zit 'm dus niet in de(ze) database, of dit formulier met deze code. En zoals ik al zei: dit probleem is ook helemaal niet te verwachten bij deze code. Daar is-ie te simpel voor. Ik zou hooguit een timeout kunnen verzinnen die je tussen de twee opdrachten in zet. Of de afdrukopdracht vanuit de Preview doen, dus niet rechtstreeks printen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan