Foutmelding Teams: deze code werkt niet. controleer de code....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
470
Beste,

Heden middag heb ik wegens een meeting welke komende vrijdag gepland staat (en waarvoor ik een Teams uitnodiging gekregen heb) de desktopversie voor Windows van MS Teams vanaf hun homepage gedownload en geïnstalleerd. Nadat ik met mijn account, wat ik een aantal maanden geleden aangemaakt heb, trachte in te loggen met mijn mailadres en wachtwoord, werd mij om mijn gsm nummer gevraagd om een code ter verificatie toe te sturen. Deze verificatiecode komt ook keurig netjes aan, maar na invoeren verschijnt telkens de melding: deze code werkt niet. controleer de code en probeer het nog een keer.

Ik heb meermaals uit en weer ingelogd, laptop opnieuw opgestart, Teams opnieuw opgestart... niets helpt. Na een aantal malen de code opgevraagd te hebben verscheen de melding: Code te vaak opgevraagd. Probeer het morgen nog eens. :shocked:

Het aanmelden op de web based versie van Teams werkt overigens wel, maar daar is het niet mogelijk om een zelftest op uit te voeren. Het is echter wel noodzakelijk dat alles a.s. vrijdag ook volledig functioneert, en bij de desktop versie is testen zeker mogelijk.

Kan iemand mij aub helpen met een oplossing voor de verificatiecode? En weet iemand hoe je bij de web based Teams versie een zelftest voor audio en video uit kunt voeren? (bij instellingen staat de optie apparaten er niet bij)

Bij voorbaat enorm bedankt!

Gr. Mark
 
Voer je wel de recentste code in? Niet dat je nog oude codes uit je SMS-box staat te vissen en in te voeren?
heb ik wel eens eerder gezien.

Blijft het probleem spelen? Log eens uit- en in, en anders moet je even later proberen en als het blijft moet je een bug-report bij Microsoft indienen.
Je kan moeilijk zelf invloed uitoefenen op een verificatiesysteem van een bedrijf.
 
Dankjewel voor je snelle reactie Aar!
Ja ik pak telkens de laatst gegenereerde code. De oude gooi ik na gebruik meteen weg. Maar hij blijft weigeren.

En ja ik heb geprobeerd uit-, en weer in te loggen, pc opnieuw op te starten maar niets helpt. Het betreft vrijdag een sollicitatiemeeting dus baal er stevig van dat dit door een verificatieprobleem nu niet werkt. Ik heb Teams a.s. vrijdag gewoon nodig. Ik kan natuurlijk een bug-report bij Microsoft indienen maar vrees dat dat niet binnen 1 dag opgepakt wordt. Volgens Google komt het vaker voor echter zonder een duidelijk aanwijsbare reden....
 
Als je de webversie gebruikt kun je wel degelijk je microfoon en camera instellen. Dus wat is daar dan het probleem mee?
 
Als je de webversie gebruikt kun je wel degelijk je microfoon en camera instellen. Dus wat is daar dan het probleem mee?

Bedankt voor je reactie Octafish. Ik kon mijn microfoon en camera ook wel instellen echter niet vooraf testen of alles goed functioneert. (je wilt immers niet aan een gesprek deelnemen terwijl een van beide systemen niet (juist) werkt. Ik heb uiteindelijk de op mijn laptop geinstalleerde Teams versie verwijderd aangezien ik deze niet vertrouwde. Vlak voor de meeting kreeg ik van een goede kennis van mij een tip dat het helemaal niet nodig is om een Teams applicatie op de harddisk te installeren, en ik gewoon op de link dien te klikken welke ik toegestuurd heb gekregen van de organisator. Daarna klikken op "openen in deze browser" en Teams functioneerde meteen helemaal correct.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan