Compleet wit scherm, geen power LED, geen signaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

shatred69

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
22
Vanmiddag de pc hoek opgeruimd, en alhoewel ik absoluut zeker weet dat ik geen kortsluiting heb veroorzaakt of iets dergelijks heeft 1 van mij 3 monitoren het begeven.

Heb jaren lang aan beide weerzijden van mijn hoofd monitor een DELL 2009W gehad.
Meestal had ik enkel die aan de rechterkant actief, die aan de linkerkant stond vrijwel altijd uit, zowel in windows als de daadwerkelijke "standby/power" knop aan de voorkant van het scherm.

Nou trok ik vanmiddag de power kabel van dit linker scherm (die dus schaars gebruikt werd) eruit zodat ik hem in een andere stekkerdoos kon doen.
Op dit moment was de vga kabel van dit scherm niet aangesloten.

Zodra ik de powerkabel in de nieuwe stekkerdoos drukte begon het beeldscherm wit te branden, puur wit, iets wat die nog nooit heeft gedaan.
De power LED naast de powerknop aan de voorkant bleef uit, en op de power knop drukken deed ook niets.
Inpluggen van een vga deed ook niets.
Het scherm bleef spierwit.

Het enige wat iets deed was de power kabel er weer uit trekken.
Wat er toen gebeurde is dat het witte scherm begon zwart te flikkeren om de seconde, ongeveer 4 a 5 keer waarna hij zwart bleef.

Heb inmiddels meerdere power kabels en stekkerdozen geprobeerd maar zodra het beeldscherm stroom ontvangt lijkt het dus alsof de backlights gewoon maximaal gaan branden en daar blijft het dan bij.

Kan ik dit scherm weggooien of?

Verbaas me er zo over aangezien hij het altijd prima deed, ook de laatste keer dat ik hem aanhad voor een spelletje die ik met surround view speelde (circa 3 maanden geleden) was er helemaal niets aan de hand.
Toen was die zelfs verbonden via een dvi -> hdmi kabel en dat gaf geen problemen.
 
Hallo


"Kan ik dit scherm weggooien of?"

Meestal is dit inderdaad het geval indien er echt iets defekt is , omdat de meeste gebruikers geen ervaring / kennis hebben van de hardware.



Het openen zonder extra esthetische schade is het moeilijkst (losklikken bezel).

Er zijn ettelijke tut's te vinden op youtube om dergelijke schermen te openen (filter zelf het kaf van het koren)

Het volledig witte paneel , is een indikatie dat het scherm geen "signaal" krijgt.

Meestal is de oorzaak 1 of meerdere ontbrekende voedingsspanningen.

Dit model is gekend om soldeerverbindingen die "vergeten" zijn tijdens de konstruktie.

De printplaat is ook niet vertind op deze plaatsen , waardoor er met de tijd oxidatie (slechte kontakten) is ontstaan.

Het bewegen van de printplaat door uitpluggen voedingskabel en signaal kabel waren blijkbaar de fatale druppel die de emmer deed overlopen.

Defekte / bolle voedingscondensatoren kan ook een mogelijke oorzaak zijn , al vermoed ik van niet , in dit geval (controle kan uiteraard geen kwaad)

Ik zal eens zoeken op www of ik hier iets over terug vindt , want dit moet toch een gekend probleem zijn ...

Mocht al her bovenstaande voor u chinees zijn ---> laten uitvoeren door iemand met wel de nodige ervaring ...

Toch iets gevonden ... , zelfs relatief snel ...

https://www.youtube.com/watch?v=NQ4jNvZ0TEk

Peter
 
Laatst bewerkt:
Hallo


"Kan ik dit scherm weggooien of?"

Meestal is dit inderdaad het geval indien er echt iets defekt is , omdat de meeste gebruikers geen ervaring / kennis hebben van de hardware.



Het openen zonder extra esthetische schade is het moeilijkst (losklikken bezel).

Er zijn ettelijke tut's te vinden op youtube om dergelijke schermen te openen (filter zelf het kaf van het koren)

Het volledig witte paneel , is een indikatie dat het scherm geen "signaal" krijgt.

Meestal is de oorzaak 1 of meerdere ontbrekende voedingsspanningen.

Dit model is gekend om soldeerverbindingen die "vergeten" zijn tijdens de konstruktie.

De printplaat is ook niet vertind op deze plaatsen , waardoor er met de tijd oxidatie (slechte kontakten) is ontstaan.

Het bewegen van de printplaat door uitpluggen voedingskabel en signaal kabel waren blijkbaar de fatale druppel die de emmer deed overlopen.

Defekte / bolle voedingscondensatoren kan ook een mogelijke oorzaak zijn , al vermoed ik van niet , in dit geval (controle kan uiteraard geen kwaad)

Ik zal eens zoeken op www of ik hier iets over terug vindt , want dit moet toch een gekend probleem zijn ...

Mocht al her bovenstaande voor u chinees zijn ---> laten uitvoeren door iemand met wel de nodige ervaring ...

Toch iets gevonden ... , zelfs relatief snel ...

https://www.youtube.com/watch?v=NQ4jNvZ0TEk

Peter

Fijn om een bevestiging te krijgen dat het probleem hoogstwaarschijnlijk bij de stroomtoevoer ligt.

Ik zou het zelf opzich wel aandurven om hem open te schroeven in me eentje maar gelukkig heb ik iemand in de familie die erg handig is met electronika, zal er samen met hem dit weekend naar kijken.

Zal U up to date houden!
 
Hallo

Hou het veilig , want ondanks het feit dat dit "slechts" een l.c.d. scherm is , zijn hier toch dodelijke spanningen aanwezig.

En ... een geschakelde voeding is niet echt vergevingsgezind.

Peter
 
Laat het beeldscherm even van de spanning om te kunnen resetten en probeer dan met de eerdere DVI-D aansluiting aangesloten. In Windows moet het bij beeldinstellingen te zien zijn als een tweede of derde monitor dus dat is een voorwaarde. Kan het trouwens zijn dat de monitor geen HDMI heeft?
 
Laat het beeldscherm even van de spanning om te kunnen resetten en probeer dan met de eerdere DVI-D aansluiting aangesloten. In Windows moet het bij beeldinstellingen te zien zijn als een tweede of derde monitor dus dat is een voorwaarde. Kan het trouwens zijn dat de monitor geen HDMI heeft?


Beeldscherm beschikt over DVI-D en VGA.
Dus nee de monitor beschikt niet over een HDMI poort, maar dat maakt niets uit zolang DVI-D aanwezig is.
Ik gebruik een simpele DVI naar HDMI kabel om hem met mijn GPU te verbinden terwijl de andere 2 poorten van mijn GPU gebruikt worden voor mijn andere schermen (dit heeft jaren lang vlekkeloos gewerkt, de bekabeling heeft er dus NIETS mee te maken).

Overigens zal ik het nog een keer opnieuw verwoorden,

Het beeldscherm toont een knal WIT scherm zodra hij stroom krijgt, geen interface, geen monitor boot logo.
Het maakt niet uit of er een display kabel is verbonden, het maakt ook niet uit of je op de power knop drukt of niet (die reageert namelijk niet).

Hij geeft gewoon wit licht, en dat is het.
 
De grafische kaart geeft signaal voor tweede beeldschermen via bepaalde poorten. Kans is dus dat je het tweede of derde scherm opnieuw moet laten detecteren. Klik op het bureaublad rechts en ga naar Beeldscherminstellingen > Beeldscherm. Verder naar beneden staat "Meerdere beeldschermen" en de knop Detecteren. De monitor zou nu moeten verschijnen bij "Geavanceerde beeldscherminstellingen."

Anders kan je proberen bij de instellingen van het stuurprogramma van de grafische kaart, die via Windows vaak ook te bereiken is.

Computers hebben ook wel eens een instelling in de BIOS voor gebruik van meerdere beeldschermen.
 
maar gelukkig heb ik iemand in de familie die erg handig is met electronika, zal er samen met hem dit weekend naar kijken.
Goed plan, wordt nu alleen maar gissen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan