• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filter uitzetten met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
496
Hoi, ik maak vaak gebruik van een commando in VBA om te checken of de filter aanstaat en die dan uit te schakelen. Zie het voorbeeldbestand.

Ik gebruik dan : If ActiveSheet.AutoFilterMode Then Selection.AutoFilter ' (eventueel) filter uitzetten

Ik moet dan wel in blad1 staan. Nu wil ik hetzelfde kunnen doen, maar dan als ik in blad2 sta en de filters in blad1 wil uitzetten.
Ik gebruik dan: If Sheets("blad1").AutoFilterMode Then Selection.AutoFilter ' (eventueel) filter uitzetten

De filter wordt niet uitgezet. Wat vergeet ik?

m.vr.gr.
 

Bijlagen

  • filter uitzetten.xlsm
    15,1 KB · Weergaven: 24
Probeer dit eens, als er een filter aan staat:
Code:
Sheets("blad1").ShowAllData

Als er geen filter aan staat:
Code:
On Error Resume Next
Sheets("blad1").ShowAllData
On Error Goto 0
 
Laatst bewerkt:
Hoi Edmoor, die werkt niet helemaal, maar ik heb met google wat gezocht en kwam op een oplossing die jij jaren geleden (ik meen in 2017) hebt gegeven en die werkt. Zie onderstaand. Voor nu "en toen" :=) bedankt.

With Sheets("blad1")
If .AutoFilterMode Then .AutoFilterMode = False
End With
 
Wat ik plaatste werkt prima in je voorbeeld document.
 
Yep, maar in de verwerking van mijn programma weet ik op dat moment niet of de filter staat ingeschakeld. Dit werkt nu,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan