Bedrag overnemen uit andere query

Status
Niet open voor verdere reacties.
In programmatie kan NZ nooit kwaad, maar opletten als je de functie (geldt trouwens voor elke functie) bij een veld in de WHERE expressie van een query gebruikt. Dat vertraagt de query enorm, niet alleen moet deze functie voor elke lijn berekend worden, maar er kunnen ook geen indexen gebruikt worden. Dus de query moet telkens een full table scan doen.

bijvoorbeeld gebruik nooit: WHERE NZ([Veldnaam], 0) > 0 maar gebruik WHERE [Veldnaam] > 0 and [Veldnaam] is not NULL.
Gebruik ook nooit berekeningen in JOINS, dat is dodelijk voor de performantie van de query.

Deze dame wenst je veel succes
 
Laatst bewerkt:
Dame en heren:D,

IK heb weer wat geleerd. Bedankt voor alle reacties en wellicht tot de volgende vraag.
Ik zal deze vraag afsluiten.
 
Beste dame en Heren,

Na mijn vakantie heb ik de draad weer opgepakt, ik hoop dat jullie ook genoten hebben van de vakantie.
In mijn query heb ik met succes de WHERE Nz formule toegepast.
Nu moet ik hier een berekening op los laten. Dat gaat verder goed en laat het resultaat ook juist zien in de query.

Bij het maken van een rapport krijg ik een foutmelding, GROUP BY-component met meerdere niveaus is niet toegestaan in een subquery.
Als ik het veld [kosten] weg laat dan krijg deze melding niet.
Wellicht een instelling of iets dergelijks, graag een reactie hoe dit op te lossen.Bekijk bijlage Bedrag overnemen 2.zip

Gr. Jos Hoogervorst
 
Dat klopt; die melding krijg ik ook. In een rapport zul je de gegevens op een andere manier moeten samenstellen, dus op basis van een query waarin je beide tabellen opneemt en aan elkaar koppelt.
 
OctaFish,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb het opgelost met een "Join" zoals aangegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan