Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Weergeven resultaten 1 tot 6 van 6

Onderwerp: Als en / of

Vraag is niet opgelost

Als en / of

Goedemiddag,

Ik kom niet helemaal weg met een formule. Daarom in bijlage een voorbeeld bestand.

CEL E6 moet een getal of NA projecteren wanneer:

ALS CEL C1 = Gelijk aan TES en ALS CEL A6 = gelijk aan N en CEL C2 = Gelijk aan ja en CEL F2 = gelijk aan of lager als 0 dan moet CEL E6 "NA" projecteren
    OF WANNEER
    ALS CEL C1 = Gelijk aan KON en ALS CEL B6 = gelijk aan N en CEL C2 = Gelijk aan ja en CEL D2 = gelijk aan of lager als 0 dan moet CEL E6 "NA" projecteren

Ik kom niet verder nu als:
    Code:
    =ALS(EN(C1="KON";B6="N");"NA";ALS(EN($E$2="JA";$F$2<=0);"NA";AFRONDEN.NAAR.BOVEN(D6;2)))
    Ik weet dat ENOF niet kan, maar praktisch is dit wat ik probeer te doen / krijgen
    Code:
    =ALS(ENOF(C1="KON";B6="N" C1="TES";A6="N");"NA";ALS(EN($E$2="JA";$F$2<=0);"NA";AFRONDEN.NAAR.BOVEN(D6;2)))
    Hoe krijg ik dit voor elkaar?
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Giga Honourable Senior Member
    dan zal het zoiets worden

Code:
    =AND(OR(AND(C1="TES";A6="N");AND(C1="KON";B6="N"));C2="ja";F2<=0)
    Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

Mega Honourable Senior Member AlexCEL's avatar
    CEL E6 moet een getal of NA projecteren wanneer:
    ALS CEL C1 = Gelijk aan TES en ALS CEL A6 = gelijk aan N en CEL C2 = Gelijk aan ja en CEL F2 = gelijk aan of lager als 0 dan moet CEL E6 "NA" projecteren
    OF WANNEER
    ALS CEL C1 = Gelijk aan KON en ALS CEL B6 = gelijk aan N en CEL C2 = Gelijk aan ja en CEL D2 = gelijk aan of lager als 0 dan moet CEL E6 "NA" projecteren
    Samengevat kom ik dan hierop:
    ALS (C1=TES)+(A6= N)+(C2=ja)+(F2<=0) of (C1=KON)+(B6=N)+(C2=ja)+(D2<= 0) dan NA anders D6 naar boven afronden.

In Excel-taal:
    Code:
    =ALS(OF(EN(C1="TES";A6="N";C2="ja";F2<=0);EN(C1="KON";B6="N";C2="ja";D2<=0));"NA";AFRONDEN.NAAR.BOVEN(D6;2))
    Laatst aangepast door AlexCEL : 21 juli 2021 om 14:13
    -- een (excel) voorbeeldbestandje zegt meer dan 1000 woorden --

Quote Origineel gepost door AlexCEL Bekijk Bericht
    Samengevat kom ik dan hierop:
    ALS (C1=TES)+(A6= N)+(C2=ja)+(F2<=0) of (C1=KON)+(B6=N)+(C2=ja)+(D2<= 0) dan NA anders D6 naar boven afronden.

In Excel-taal:
    Code:
    =ALS(OF(EN(C1="TES";A6="N";C2="ja";F2<=0);EN(C1="KON";B6="N";C2="ja";D2<=0));"NA";AFRONDEN.NAAR.BOVEN(D6;2))
    Dankje, Wat hij niet doet is Wanneer ik C1 op TES heb staan en A6 op N heb staan dat hij dan NA aangeeft. Hij blijft dan E6 gewoon het getal laten zien ipv NA

Mega Honourable Senior Member AlexCEL's avatar
    Je moet je voorwaarden dan nog maar eens goed neerzetten. Dit stond niet in je verhaal, daar moet alles waar zijn. Of tenminste: zo lees ik het.

Dus: welke uitkomsten onder welke voorwaarden. Ik gok dat je ergens een OF vergeten bent...

Misschien zo?
    Code:
    =ALS(OF(EN(C1="KON";B6="N");EN(C1="TES";A6="N");EN(E2="JA";F2<=0));"NA";AFRONDEN.NAAR.BOVEN(D6;2))
    Laatst aangepast door AlexCEL : 21 juli 2021 om 15:22
    -- een (excel) voorbeeldbestandje zegt meer dan 1000 woorden --

Quote Origineel gepost door AlexCEL Bekijk Bericht
    Je moet je voorwaarden dan nog maar eens goed neerzetten. Dit stond niet in je verhaal, daar moet alles waar zijn. Of tenminste: zo lees ik het.

Dus: welke uitkomsten onder welke voorwaarden. Ik gok dat je ergens een OF vergeten bent...

Misschien zo?
    Code:
    =ALS(OF(EN(C1="KON";B6="N");EN(C1="TES";A6="N");EN(E2="JA";F2<=0));"NA";AFRONDEN.NAAR.BOVEN(D6;2))
    Deze werkt perfect! Dankje!

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl

Regels
Help