SSD in andere PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

A.J.

Meubilair
Lid geworden
12 jul 2004
Berichten
6.492
Mijn oude kantoor Dell heeft de geest gegeven.
Iets met een 'thermal event', waardoor hij steeds afsluit.
Hij wordt, behalve bij de voeding, absoluut niet warm en is ook stofvrij.
Kan ik nu de SSD van deze Dell in een andere PC zetten en deze gebruiken zodat ik in ieder geval mijn Outlook 2007 weer kan gebruiken?
Dus kan ik de SSD van de andere PC vervangen voor de SSD uit de kantoor Dell en werkt dat dan?
 
Laatst bewerkt:
Is het een SSD voor data, of vooral voor programma's en je OS?
 
helaas zal dat niet wereken je zal deze ssd moeten herinstaleren .
maar proberen blijft een must.
 
Paar tips.
https://www.dell.com/support/kbdoc/...len-en-warmteregeling-op-een-dell-pc-oplossen

Bij een wat oudere pc kan de thermal pad zijn uitgedroogd waardoor er weinig warmte overdracht is tussen koeler en cpu.
En je ziet niet dat de temps van de CPU hoog zijn?
Een SSD in een andere PC gebruiken wil ipp wel indien het W10 is maar er is geen activatie mogelijk van de OEM key maar die is goedkoop aan te schaffen als je niet steeds die popups wilt zien.
https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
Indien hij lang genoeg aanblijft.....
En thermal paste kost ook de kop niet.
 
Dus ik krijg Outlook 2007 niet meer aan de praat?
Of kan ik de SSD uit de kantoor Dell via de andere PC benaderen en op die manier mijn email e.d. terughalen?
 
De CPU zit bovenop de print en de koeler zit onderop de oude HDD die van bovenaf de CPU koelt.
Wat moet ik dan aanpassen?
 
Ik zou het gewoon proberen.

Maar, probeer eerst het pst bestand van Outlook te backuppen door de SSD eerst via een USB-adapter aan de andere PC te hangen en dat pst bestand of bestanden veilig te stellen.
Soms kan er sprake zijn van een ost ipv ost bestand. Dat hang vaak af hoe je je Outook opgezet het en of het een werk pc is die speciaal voor een server verbinding geïnstalleerd is, of juist alleen een privé pc met lokale opslag met POP mail boxen.
Bekijk verder die SSD of je nog ergens belangrijke bestanden hebt staan, die nog niet geback-upt waren.


Heb je die backup dan zou je dit nog kunnen doen, mocht je toch nog zelf een dringende wens hebben om op de SSD zelf direct rond te snuffelen :
Als op de andere PC dezelfde Windows 10 versie (Home of Pro) zit, wordt deze gewoon herkend.
Je zult het systeem wel even de tijd moeten geven om alle drivers te updaten. Soms gaat dat zelfs zonder internet verbinding, maar met is handiger.
De office licentie kan ongeldig zijn en dan werkt Outlook maar 1 maand.
 
Je kan die SSD gewoon inbouwen, en aangeven dat het geen boot-device is?
Heb je in ieder geval je *.pst terug.

Verder kan het geen kwaad om het als boot-device in te stellen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
 
@Aar dat kan, maar ik heb ook systemen gezien die niet goed daar mee omgingen.
Vandaar het aankoppelen via een USB adapter, nadat het systeem opgestart is,
 
Nederige excuses voor de late reactie.
Mijn werk in de zorg slokt mij nogal op, zeker met de maatregelen die opnieuw van kracht zijn.
Ik werk me een slag in de rondte en amper tijd voor mezelf.

Ik heb nieuwe koeling pasta er tussen gedaan, geen verbetering, sterker nog, de fans gaan bij aanzetten tekeer als een idioot en het powerlampje is oranje.

Ik heb de SSD op een andere PC aangesloten en kan de voor mij belangrijke map Documenten benaderen.
Hoe kan ik nou het beste alle email uit Outlook 2007 veiligstellen?
Ik heb alleen op de kantoor Dell Outlook 2007 staan.
Ik zou dat op een andere PC kunnen proberen te installeren, maar hoe kan ik dan emails van die SSD in de andere Outlook krijgen?
 
Hallo

"Mijn oude kantoor Dell " ....

Ik had liever vermelding typenr van deze desktop gezien.

Desondanks toch een poging :

- controleer de thermisch geleidende pasta (blijkbaar is dit reeds gedaan)

- controleer de c.p.u. fan (zuiverheid / draait deze soepel , en uiteraard draait deze wel )

- Controleer motherboard op lekkende elektrolytische condensatoren. (ik gok dat dit het probleem is in dit geval)

Mochten er condensatoren bol staan , of nog erger lekken .... is het meestal exit motherboard.

Gemiddelde gebruiker kan en wil deze niet vervangen ...

Mocht je dit geheel onverwacht wel kunnen /willen .... reinig het motherboard ... zuur blijft immers vreten aan het motherboard.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

peter


.
 
*onnodige quote weggehaald*

Het betreft een Optiplex 755.
Geen bolle elco's.
Pasta vervangen.
Fans draaien prima.

Maar goed, mijn vraag gaat over iets anders.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
*onnodige quote weggehaald*

Kun je mij uitleggen hoe ik de emails van die SSD krijg alsjeblieft?
Ik heb de SSD aan mijn laptop gehangen en ik kan alle mappen zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
*onnodige quote weggehaald*

Ik heb de SSD met een adapter aan mijn laptop gehangen en kan op de SSD rondkijken.
Een aantal mappen heb ik alvast gekopieerd.
Maar hoe en waar kan ik mijn emails vinden?
Kun je me daarmee helpen alsjeblieft?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om een Outlook pst bestand te kunnen vinden is het nodig om in de Verkenner de verborgen mappen en bestanden zichtbaar te maken.
De Help van Office & Outlook daar moet je kijken hoe dat moet:
https://support.microsoft.com/nl-nl...rbrengen-0996ece3-57c6-49bc-977b-0d1892e2aacc
Hiermee zou het moeten lukken.

Tip: Als alles weer werkt..... maak dan regelmatig een backup van je mail past.... want nu ga je hem vrijwel zeker weer terug vinden, maar als de SSD stuk gaat of onherstelbaar crasht en je hebt geen backup ben je echt alles kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Super, dankjewel.
Die back-up maakte ik maandelijks en stond op het punt weer gemaakt te gaan worden, maar je snapt hem al ...... :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu staat mijn antwoord er 2x onder elkaar.. .maakt het forum veel te rommelig..
Tip: : je hoef een antwoord niet nog eens te quoten, doe dat alleen als het echt nodig is en als het nodig is, pak alleen dat de zinnen waar je selectief op reageren wilt.

Vraag: Kun je die quote alsnog verwijderen, het is duidelijk genoeg waar het om gaat zonder die quote.
Tnx...
 
Ik ben nu zo'n 17 jaar lid van deze club, zelfs bestuurslid geweest.
Mijn ervaring is dat zo'n quote uitermate duidelijk en overzichtelijk is omdat je tijdens een draadje waar meerdere reacties op zijn, duidelijk kunt zien aan wie de reactie gericht is.
Daarnaast is dit Forum een naslagwerk voor een ieder die daar baat bij heeft.
Dus hoe uitgebreider, des te beter.

Nu weer 'on topic'? :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@A.J.
Het is al een tijdje gebruikelijk om je tot een persoon hier te richten als het vorige antwoord waar op gereageerd wordt er net boven staat om juist niet te quoten.
Voor mensen die dat nog niet duidelijk kan men je ook direct aanspreken zoals ik nu ook doe met @A.J.
Op andere forums is de software al zover dat als je alleen het @ intypt de lijst van de (op dat topic actieve) gebruikers te voorschijn komt al keuze menu....
Dan krijgt dat forumlid ook nog, als deze daar akkoord mee gaat (instellingen), een mini-bericht of er gaat een icoon oplichten op het forum en als je die aanklikt kun je direct naar dat topic toe.

Fijn dat je hopelijk erg nuttig kon zijn als bestuurslid van deze club, maar de inzichten zijn al jaren toch echt wel veranderd hoe je een forum overzichtelijk kunt houden, door niet te quoten als dat voor de meeste lezers echt wel duidelijk is waar op gereageerd.
Ik merk dat het gewaardeerd wordt om daar in mee te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Hetgeen jij nu doet is een Forum onoverzichtelijk maken ;-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan