Bij het inloggen op Windows 10 wordt automatisch Bing opgestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
In het verleden heb ik dit al meerdere keren kunnen wegkrijgen, maar het wordt steedsirritanter en moeilijker weg te krijgen. In Edge heb ik al verschillende keren de zoek machines van Bing, Yahoo en nog een paar andere weggegooid maar ze komen steeds terug. Nu is het wsee zo dat Bing opstart bij het inloggen. terwijl ik had ingesteld bij Edge instellingen Google als Standaard en de andere machines zoals Bing had weggegooid. met autorun64 kan ik het opstarten van Bing ook niet terugvinden (waar moet ik naar zoeken) en hoe kan ik vootkomen dat bij een volgende update van Windows 10 het weer wordt opgestart en de ellende opnieuw begint. Op iinternet heb in verschillende methoden om dit te doen gevonden maar die werken niet (meer) omdat ze uitgaan van Cortana instellingen in de regeditor die niet bestaan.
 
Je bedoelt kennelijk dat Edge wordt opgestart met Bing als start pagina?
 
Ben het volledig met je eens. Edge is een verschrikkelijke vervelende browser en bemoeit zich overal mee. Ik krijg ook melding na melding en het gezeur houdt niet op. Je kunt met die browser onmogelijk lekker browsen. Firefox als standaard ingesteld maar Windows 10, lees Microsoft wijzigt keer op keer de default naar Edge.

Ook is nu duidelijk waarom Microsoft de updates heeft geautomatiseerd omdat zij de baas willen spelen over jouw pc. Telkens word ik net zoals jij na de updates geconfronteerd dat bepaalde instellingen door jou en mij weer zijn gewijzigd. Bijzonder vervelend. Lees maar wat jij schrijft:

en hoe kan ik voorkomen dat bij een volgende update van Windows 10 het weer wordt opgestart en de ellende opnieuw begint.

Ik kan je niet helpen. Om dergelijke zaken op te lossen moet je er heel veel uren instoppen en zelfs dan krijg je het vaak niet voor elkaar. Bedank Microsoft maar.:evil:
 
Laatst bewerkt:
Edge vind ik ook een irritante browser.
Daarnaast is Bing een slechte zoekmachine.

in-YY2XnjUEWtLGls8VVM-9mkv7yNRDRHoJdNVRxCuIsWcTWKNNV0zDkirXxgeywppgOXsNInM52N8U5JAvpcBToONuOBaXm.jpg
 
Ik bedoel dat bij het inloggen Edge ook wordt opgestart met een andere startpagina als ik zelf ooit heb opgegeven. Ten eerste wil ik niet dat Edge wordt opgestart bij het inloggen (heb ik ook nooit opgegeven) en boven dien niet met Bing met het resultaat van een als startpagina met het resultaat van een searchopdracht die ik nooit heb gegeven. Om praktische redenen wil ik wel Edge gebruiken als internet browser.
 
Als ik vanuit een inmiddels ingelogde toestand Google opstart is er niets meer aan de hand, maar daarvoor als in inlog dat krijg ik ook een pagina van Bing terwijl ik dat niet heb ingesteld.
 
Er staan wel veel rare uitspraken in dit draadje. Edge bemoeit zich nergens mee. Ook bij updates ben ik nog geen wijzigingen in mijn voorkeuren tegen gekomen. Waarschijnlijk alles halfbakken geconfigureerd.
 
@VenA
Als je niet werkt op een computer dan kom je ook niets tegen, zie je niets en merk je niets, immers je doet niets!
Een beetje op een forum zitten en adviezen geven beschouw ik niet als "werken" op een pc. Ik bezoek honderden pagina's per week, sla ze op, doe bankzaken, plaats bestellingen, etc. etc. en werk met duizenden bestanden.

Weet je wat raar is als en dat is een feit bij mij dat plotseling mijn default browser Firefox in Edge gewijzigd is. Dus dat ga ik hier liegen? Doe ik dat wijzigen zelf? 200% nee!
 
@Senso
Honderden pagina's bezoeken beschouw ik niet als werken maar als iemand die geen ... te doen heeft. Iemand die met duizenden bestanden werkt heeft de zaakjes niet op orde. Maar dat is wel vaker gebleken.
 
Lol.....Idries46 komt er wel uit. :eek:
 
Laatst bewerkt:
Lol, van @ldries46, lees je nooit meer een reactie als er een blijkbaar werkende suggestie gedaan is. Het woordje bedankt zit nog niet in zijn/haar/het vocabulaire.
 
Meesstal reageer ik wel bij een positieve reactie. Ik zal het best wel eens vergeten zijn.
Ik zie overgens vaak reacties op vragen zoals die niet gesteld zijn, zoals in deze vraag. Het gaat over problemen met Edge maar behalve de raad om naar een andere webbrowser over te stappen krijg ik ook antwoorden die de oplossing geven als of ik Chrome gebruik. Dit geld overgens niet alleen voor Helpmij.nl maar ook voor andere sites of nieuws groepen. Dan lijkt het alsof de vraag wordt overgenomen door mensen die een andere discussie lijken te gaan voeren. In dat geval geef ik het meestal op om verder te gaan met die vraag.
Ik heb gemerkt dat voor deze vraag op internet meerdere antwoorden worden aangeboden, maar dat die steeds bij een volgende update van Windows of Edge weer niet meer kunnen omdat er veranderingen in de opties van de programma's worden aangebracht of omdat een bepaalde methode niet in de Nederlandse versie niet werken, dit is met de antwoorden op de diverse aangeboden sites het geval. Ik weet niet of ik in die gevallen een oudere of nieuwere versie heb of dat er wordt uitgegaan van een Engelse versie met bv Cortana
In pricipe gebruik ik zoveel mogelijk de standaarden die bij een operating systeem horen, behalve als die bepaalde mogelijkheden niet bieden, zoals een voor mij noodzakelijke website die destijds niet door de Internet Exporer geopend kon worden (inmiddels wel door Edge) en een mail programma, omdat het huidige mail programma van Windows 10 te simpel in om afzenders ongewenst te verklaren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan