• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Query updaten en automatisch nieuwe kolom toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Instel

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2021
Berichten
61
Beste allemaal,

Een tijdje geleden heb ik hulp gekregen bij het maken van een bestand voor een prijsvergelijking. Nu ondervind ik echter nog een aantal probleempjes, ik hoop dat iemand mij hierbij van tips kan voorzien.

Mijn idee is om elke keer dat de data wordt gerefreshed, de nieuwe data met erachter tussen haakjes de datum naast elkaar wordt opgeslagen. Op dit moment gebeurt dit nog onder elkaar. Tevens pakt de formule nu steeds tekst mee dat ik graag wil vermijden, namelijk ".. cent goedkoper dan..".

Zie bijgevoegd document als voorbeeld.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
 

Bijlagen

  • Test vergelijking bestand brandstoffen.xlsm
    62,7 KB · Weergaven: 31
kun je eens in een extra tabblad aangeven hoe het er uit moet komen te zien?
 
Hoi Haije, hierbij het document met het tabblad waarin staat hoe ik het voor mij zie. Het gaat om tabblad "Nieuw tabblad". Wat mij super lijkt is dat de prijzen steeds achter elkaar worden weergegeven maar op het moment dat het heel veel wordt, er automatisch een scroll balkje ontstaat bij de prijzen waardoor je wel telkens het tankstation ziet maar door de prijzen kunt scrollen. Als u snapt wat ik bedoel.
 

Bijlagen

  • Test vergelijking bestand brandstoffen.xlsm
    64,1 KB · Weergaven: 26
Zoals in jouw andere draadje ook al geschreven verzamel je eenduidige data in 1 tabel. Met een draaitabel kan je dan eenvoudig de data transponeren/analyseren/filteren of wat je maar wil.
 
Hoi Vena, dat is inderdaad waar. Maar op dit moment krijg ik nog een foutmelding bij het ophalen van data. Ook haalt het bepaalde waarden in tekst die ik graag zou vermijden. Het liefst heb ik alleen de prijs en de datum van de dag waarop de extractie wordt uitgevoerd.
 
Hoi Vena, heb je nog kans gezien om eventueel naar mijn document te kijken? Ik zou deze hulp erg waarderen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan