MBR reparatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb een laptop met Windows 10 Pro. Daarop heb ik korte tijd ook Linux Ubuntu geïnstalleerd. Nu ik dat niet meer nodig heb, heb ik de partitie verwijderd.
Met de Media Creation Tool van Microsoft heb ik een USB-stick gemaakt om het MBR te repareren.
Als ik in de optie "Repair your computer" kies en vervolgens "Troubleshoot" - "Command prompt" en daar intoets:
bootrec.exe /fixmbr
krijg ik netjes als melding terug "The operation completed successfully".
Maar als ik dan de computer opnieuw opstart, krijg ik toch weer de melding dat de bootloader van Linux niet gevonden kan worden.
Hoe herstel ik een en ander?

Vriendelijke groet,
Marianne
 
In de geavanceerde schijfopties v.a. de installatie gui alle partities verwijderen en Windows zelf de boel in laten delen.
Je dient een lege maagdelijke schijf te hebben, zo te zien staat grub nog als bootloafer.
 
Dankjewel, Lange Pier!
Dus het is niet te repareren met behoud van de Windows-partitie?

P.S. je handtekening is "beschadigd": gebruik Spec...
 
Precies deze link had ik al gebruikt als de basis van mijn reparatie-poging, maar dus zonder succes.
Ik overweeg een maagdelijke herinstallatie van Windows om zo ook een andere wijziging terug te draaien...

(je handtekening wordt in zowel Chrome als Edge als Internet Explorer afgebroken na de 'c' van Spec).
 
Om de dubbelboot er uit te halen, gebruik dan EasyBCD.
Download EasyBCD en klik op REGISTER.
Vul de velden niet in en klik op Download! Installeer EasyBCDen start EasyBCD op.


Navigeer naar "BCD Deployment" -> Klik op "Write MBR"
arwX7.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan