Transformator/ adaptor gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

taxikemperman

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2012
Berichten
37
We hebben een set beveiligingscamera's gekocht. (8 stuks)
Deze zijn allemaal geleverd met een adapter 12V 1A.

Kan ik deze 8 vervangen door één of twéé adapters. Zo ja wat zou dan de Ampèrage moeten zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken
 
Tuurlijk kan dat maar je moet je afvragen of de tijd en extra kosten die je moet maken dat waard zijn....?
Je moet dan zelf bedrading gaan maken met de nodige pluggen voor de camera's....
 
Ik ben een leek op gebied van stroom.
Mijn idee was dat een enkele adapter minder stroom zou gebruiken dan 8
 
Aanbod is afhankelijk van de vraag en die 1 AMP is de max. belastbaarheid, je vertelt niet wat het gebruik van de camera's is.

Dat die 8 iets meer zou gebruiken dan b.v. 2 klopt wel, je hebt wat minder omzettings/warmte verliezen maar dat is verwaarloosbaar.
 
Dan heb je dus minimaal een 12V 8A voeding nodig. Die zijn meestal actief gekoeld en je zult dus rekening moeten houden met de luchtstroom rondom de voeding. Besparing in stroom zal er niet echt zijn en voordat je de aanschafprijs van de voeding heb bespaard kan het zomaar 100+ jaar gaan duren.
 
Hallo


Zo 1 2 3 in telegram stijl een paar bedenkingen met de summier geleverde info.



Er wordt niet vermeld over welke camera's het precies gaat ....

Gok dat het er zullen zijn met i.r. led's .

Dergelijke camera verbruikt meestal zo'n 800mA , wat perfekt is qua rendement met een bijgeleverde voeding van 1A.

Spanningsverliezen door de te overbruggen afstand zijn er ook niet , daar dergelijke adaptors meestal een +/- 1.5m lange draad hebben.

Een grote (zware) te voeding zal nooit aan zijn optimale rendement werken.

Mocht deze sneuvelen , werkt er geen enkele camera meer ....

De grote te overbruggen afstand tussen de voeding en de diverse camera's zal zeker voor spanningsverlies over de kablering zorgen.

De kablering van de voeding zal ook nog een extra kost met zich meebrengen. (+ solderen voedingsconnectoren , etc ...)

Volgens mij is dit alles het sop de kolen niet waard.

Data transfer van de camera's zou ik doen via utp , en zeker niet via wifi , daar dit signaal te storen is (inbrekers worden ook slimmer)

De i.r. leds verraden ook de lokatie van de camera's , hou dat ook in het achterhoofd.

Peter
 
Op de camera's staat niets over het vermogen alleen 12V
Ik had bekabeld, maar dat systeem had het opgegeven.
Heb nu dus inderdaad WiFi waarbij ik de oude voedingskabels gebruik voor de voeding van de nieuwe camera's
Anders moet ik naar elke camera een 220V punt aanleggen met grote waterdichte kasten omdat inderdaad de draad van de adapters maar kort is en het niet handig is om een adapter onbeschermd in een buitenstopcontact te plaatsen
 
Het gebruik van 12 Volt voor transport, door een 2,5 mm koperdraad, zal over honderd meter zorgen voor een spanningsverlies van een Volt met deze opgegeven waarden. Bij gebruik van een twee maal dikkere kabel (5 mm2) is dat dan een halve Volt. Over wat voor afstand hebben we het?

Vraag naar de weerstand waarde van de beoogde kabel. En zoek de spanningsval op in een tabel. Bijvoorbeeld deze: https://electroexp.com/nl/poteri-napryazheniya.html

Het Amperage mag wat hoger zijn dan de totale afname. Bij kortsluiting is dat eerder een probleem.
 
Misschien moster na de maaltijd, maar waarom geen POE geschikte camera's? Kun je stroom en data over de beschikbare netwerkkabel sturen.
 
Hallo

Je zou ook duidelijke info kunnen geven wat er nu aanwezig is , en wat er zou moeten komen. (kablering , afstanden , etc .... (rudimentaire info dus))

Mocht je toch een "overkill" voeding op een gecentraliseerd punt willen monteren , hou in het achterhoofd ,

dat ... mocht er in 1 camera kortsluiting ontstaan , de maximum stroom dat die voeding kan leveren 8A doorheen de kablering zal lopen.

Je zou dit kunnen voorkomen , door "iets" in elke camera voedingskring te monteren om de max . stroom te beperken.

Een zekering is een mogelijkheid (1A/T) , of een printje waar je de max. i kunt instelllen ....

Dit :

https://www.benl.ebay.be/itm/171907258940?hash=item2806789a3c:g:sjkAAOSwpdpVVfxy

Is hier prima voor te gebruiken , en is niet duur ....

Hou het geheel wel brandveilig , en weet met wat je bezig bent.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan