Transformator/ adaptor gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

taxikemperman

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2012
Berichten
37
We hebben een set beveiligingscamera's gekocht. (8 stuks)
Deze zijn allemaal geleverd met een adapter 12V 1A.

Kan ik deze 8 vervangen door één of twéé adapters. Zo ja wat zou dan de Ampèrage moeten zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken
 
Tuurlijk kan dat maar je moet je afvragen of de tijd en extra kosten die je moet maken dat waard zijn....?
Je moet dan zelf bedrading gaan maken met de nodige pluggen voor de camera's....
 
Ik ben een leek op gebied van stroom.
Mijn idee was dat een enkele adapter minder stroom zou gebruiken dan 8
 
Aanbod is afhankelijk van de vraag en die 1 AMP is de max. belastbaarheid, je vertelt niet wat het gebruik van de camera's is.

Dat die 8 iets meer zou gebruiken dan b.v. 2 klopt wel, je hebt wat minder omzettings/warmte verliezen maar dat is verwaarloosbaar.
 
Dan heb je dus minimaal een 12V 8A voeding nodig. Die zijn meestal actief gekoeld en je zult dus rekening moeten houden met de luchtstroom rondom de voeding. Besparing in stroom zal er niet echt zijn en voordat je de aanschafprijs van de voeding heb bespaard kan het zomaar 100+ jaar gaan duren.
 
Hallo


Zo 1 2 3 in telegram stijl een paar bedenkingen met de summier geleverde info.



Er wordt niet vermeld over welke camera's het precies gaat ....

Gok dat het er zullen zijn met i.r. led's .

Dergelijke camera verbruikt meestal zo'n 800mA , wat perfekt is qua rendement met een bijgeleverde voeding van 1A.

Spanningsverliezen door de te overbruggen afstand zijn er ook niet , daar dergelijke adaptors meestal een +/- 1.5m lange draad hebben.

Een grote (zware) te voeding zal nooit aan zijn optimale rendement werken.

Mocht deze sneuvelen , werkt er geen enkele camera meer ....

De grote te overbruggen afstand tussen de voeding en de diverse camera's zal zeker voor spanningsverlies over de kablering zorgen.