activiteiten in een webbased applicatie herhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACMLCJ

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2021
Berichten
17
Hallo,
Elke maand moet ik dezefde acties uitvoeren in een cload applicatie. Het betreft klanten toevoegen vanuit een ander systeen. Er kan geen koppeling tussen deze systemen gelegd worden zonder zware investering. Dus dan maar handmatig, voor elke maand zo'n 100 tot 150 klanten. Steeds weer een uurtje of 3 werk met copy-paste. Ik bedacht mij dat door de acties op te nemen en later weer af te spelen (een soort macro dus) dit sneller en foutlozer kan. Is er een programma waarmee iets dergelijks kan?
 
Ik gebruik daar autohotkey voor.
Hiermee kan je toetsaanslagen en muisbewegingen simuleren.
Ook kan je aan deze scriptjes een databestand koppelen met in te vullen gegevens.

Tip: in veel programma's kan je van veld naar veld springen met de TAB-toets.
 
Als je hulp nodig hebt met het schrijven van een scriptje, laat het me dan hier even weten.
 
Kan je geen API bouwen? Dit lijkt mij het juiste ingrediënt wat je nodig hebt.
 
Zelf kan ik geen API bouwen, en dat zal ook lastig zijn want 1 van de systemen is van een extern bedrijf die de toegang tot data niet vrijgeeft. En het is tijdelijk, max 1 jaar.

Dank!
 
Alphamax, dank voor je aanbod. Dat houd ik even achter de hand, wil volgende week zelf even een poging wagen. Aanvullende vragen zal ik sowieso hebben. Dank!
 
Het gaat goed, totdat het externe bedrijf die de applicatie een update geeft en dat je macro niet (correct) werkt en jij misschien dus str0nt in je database aan het scheppen bent. Zij zullen immers geen rekening houden met dat jij een macro gebruikt.

De vraag over wat je wilt is m.i. meer een vraag die je aan dat bedrijf kan voorleggen. Wie weet hebben ze een API zodat jij met een mooi geprogrammeerd stukje (start eventueel dan gerust hier een nieuw topic) script op een nette manier je data invoert.
 
Laatst bewerkt:
@aar
Mijn praktijkervaring met autohotkey is dat ik de scripts nooit onbeheerd laat lopen om te voorkomen dat het script verkeerde data invult.
Ook is de snelheid dusdanig laag (in te stellen) dat je op het oog kan volgen of alles in de juiste velden terecht komt.
Dus een script is niet veel sneller dan het invoeren met de hand.
Maar heeft wel als voordeel dat je consistenter kan werken en de concentratie beter kan vasthouden.
 
Laatst bewerkt:
Het ligt er aan hoe cruciaal de gegevens zijn. maar je kan het wellicht vragen.

Misschien kan je wel uit je eigen systeem een CSV-exportje draaien, en via de API deze gegevens synchroniseren.
Dan heb je meer tijd over om bijvoorbeeld koffie te drinken ;)
 
Off-topic
Aar/PHP4U waarom heb je je naam veranderd, je had al een reputatie opgebouwd :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan