Tight VNC buiten eigen netwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik ben bezig Tight VNC te installeren op de laptop van mijn dochter omdat ze binnenkort op kot gaat en ik haar kan helpen bij eventuele problemen.
Hier thuis werkt dit perfect en vandaar dat ik nu wou weten of ik ook kan verbinden wanneer ze op een ander netwerk zit en zoals ik dacht lukt dit natuurlijk niet. Heb haar laptop verbonden via de hotspot van mijn smartphone.
Wat moet ik nog doen/aanpassen zodat ik op elke locatie haar laptop kan overnemen ?
 
Laatst bewerkt:
Teamviewer heb ik al gehad maar vaker problemen mee dat ik een betaalversie zou moeten nemen.
Quick assist zou een alternatief zijn en heb ik al vaker gebruikt.
Maar real vnc lijkt me wel makkelijker om mee te werken. Is net of je voor je eigen pc zit en je kan alles doen wat je wil.
 
Ik heb Tight VNC nog nooit gebruikt, dus of dat ook buiten je eigen netwerk mogelijk is heb ik helaas geen antwoord op.
 
Is een VNC-achtige. Werkt maar heeft portforwarding nodig. Is dus niet bruikbaar als je ergens op een random internetverbinding zit.

Oftewel gebruik iets wat geen portforwarding nodig heeft. Meest bekende is TeamViewer.
 
tight vnc is minder veilig dan VNC.
en er staan goede en duidelijke handleidingen op het www.

zelf zou ik voor teamviewer gaan, als je maar 1 computer met TV gebruikt dan zal men zeker niet om de betalade versie gaan zeuren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb met teamviewer ook al vaker andere mensen geholpen vandaar het probleem denk ik. Lastig als je iemand aan het helpen bent en plots verbreekt de verbinding.
Misschien quick assist nog eens bekijken.
 
Ik ben bezig Tight VNC te installeren op de laptop van mijn dochter omdat ze binnenkort op kot gaat en ik haar kan helpen bij eventuele problemen. Hier thuis werkt dit perfect,,,,
Jammer dat Teamviewer het soms af laat weten, want dat is de meest praktische oplossing. Wel vreemd dat dit gebeurt, heb het zelf nog nooit meegemaakt dat dit optrad.

Een alternatief die ook altijd zou moeten werken is om bij jou thuis een VPN server in te richten en met bijv Openvpn als client te werken.
Dan maak je op die VPN server een configuratie aan voor je dochter en die exporteer je.
Zij installeert op haar laptop de OpenVPN client en importeert dat config bestand (met extensie .ovpn) in haar OpenVPN client op haar laptop.

Voordeel: Zij zit dan via de VPN op jouw thuisnetwerk met haar laptop. En... je schreef dat het thuis altijd werkte met Tight VNC, dus nu moet dat ook weer zo zijn.

Heb je geen router met een VPN-server dan is een alternatief om op een Raspberry Pi een VPN server op te zetten en die via port forwarding actief te laten zijn.
Kosten? Beetje afhankelijk of bijv een 5V 2A adapter hebt, een micro-SD kaart van minimaal 8GB, hebt, max ca 80 euro.
Ik heb onderstaande links gebruikt, het werkte in een keer...
Succes.

https://www.zwiebelfam.nl/vpn-verbinding/
https://www.zwiebelfam.nl/raspberry-pi-3/
 
Ik zou ook open vpn op mijn Synology kunnen draaien.

Maar een veel makkelijker alternatief zou inderdaad Teamviewer of dergelijke zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook open vpn op mijn Synology kunnen draaien.
Maar een veel makkelijker alternatief zou inderdaad Teamviewer of dergelijke zijn.
Beiden kunnen, maar bij je lokale OpenVPN werkt het vast altijd.
Dat TV niet goed werkte komt zelden voor, maar is blijkbaar een complicatie bij jullie. Je zou ook uit kunnen zoeken waarom? Wat lastig is als het af en toe optreedt....
Heb zelf de VPN op de RPi, werkt prima.
 
Ga eens kijken naar Anydesk.
Teamviewer is blijkbaar een bekend probleem.
Gebruikers van TeamViewer Free hebben geklaagd dat hun sessies na een bepaalde tijd automatisch werden verbroken vanwege "vermoedelijk commercieel gebruik". Sommigen zeiden ook dat TeamViewer ten onrechte commercieel gebruik heeft gedetecteerd.
Door wat zij zien als een beperkte sessieduur en de beperkingen voor het opnieuw verbinden, zeggen gebruikers dat ze denken dat TeamViewer hen probeert te dwingen een commerciële licentie te kopen.
In plaats van een dure commerciële licentie voor TeamViewer aan te schaffen, kunt u zich aansluiten bij de duizenden voormalige TeamViewer-gebruikers die zijn overgestapt op Splashtop! Voormalige TeamViewer-gebruikers geven de voorkeur aan Splashtop vanwege de snelle en betrouwbare externe verbindingen, de overvloed aan topfunctionaliteit, een betere klantenservice en veel betere prijzen.
 
Heeft Anydesk voor gratis privaat gebruik dan niet een vergelijkbaar probleem?
Waarom zou je zakelijk anders het nog kopen... (behalve als je veel support denkt nodig te hebben).
 
Heeft Anydesk voor gratis privaat gebruik dan niet een vergelijkbaar probleem?
Waarom zou je zakelijk anders het nog kopen... (behalve als je veel support denkt nodig te hebben).

Anydesk geeft problemen wanneer je het meer dan 15u per maand gebruikt.
 
Gewoon Quick Assist gebruiken.
Werkt prima en zit standaard in Windows.
 
@edmoor Prima tip. Heb hem eigenlijk nog nooit gebruikt.
De beperkingen zijn me nog niet helemaal duidelijk op het gebied waar admin rechten nodig zijn. Niet alle remote desktop systemen staan daar alles toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan