spam verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjima

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
858
Hallo ik krijg zo'n spam mail ( I Have Bad News For You Email) oplichting
is de combo cleaner een goeie programma voor het cleaner. ik heb zelf Bitdefender antivirus Plus en die zegt dat mijn systeem schoon is

wie kan hier antwoord op geven ???
Tjima
 
Dien je zelf in het email programma als ongewenst te zetten en te verwijderen en in de berichtenfilter te zetten.

Heeft niets met een virus/malware te maken.
 
Hallo, antivirus is wat het zegt: tegen virussen. Beter kan u ook scannen en bewaken tegen malware en spyware en voor op Internet, tegen onbetrouwbare websites (blacklists - zwarte lijsten) en het uitvoeren van scripts op pagina's.

Meestal zal het afdoende zijn om kwaadwillende berichten te filteren naar het Spam postvak, omdat daar niets kan worden aangeklikt en afbeeldingen niet worden gedownload zodat niemand kan weten dat u een bericht opent. We zijn in de gelukkige omstandigheid dat we voor de filters Engelse woorden kunnen gebruiken die in de berichten voorkomen. Op deze manier ben ik van veel spam naar ongeveer nul spam gegaan. Het blijft zaak om de afzenders te bekijken en zo nodig dan zelf berichten te verplaatsen naar het postvak spam. Bij deze actie zal in veel gevallen de provider de hierop lijkende berichten bij anderen al automatisch filteren. In het spam vak heb ik de mogelijkheid om berichten na enige tijd te laten verwijderen. Deze tijd stel ik zo ruim in dat ik altijd wel gekeken zal hebben of er iets onterecht in is komen te staan.

Ik krijg wel eens spam wanneer ik op Internet iets gekocht heb. Er valt weinig tegen dat soort mechanismes te doen maar spam is in steeds meer landen verboden en in Nederland zijn er organisaties als Spamklacht.

Anders wordt het wanneer u in het bericht geklikt hebt. Dan wil ik adviseren om AutoRuns van Sysinternals een lijst te laten opstellen van alles wat er opstart op de computer. Het is veel werk om met Google uit te zoeken wat onbekende namen zijn maar de volgende keer dat u een lijst laat opstellen zijn nieuwe regels groen en dat is al makkelijker. Ik zou bij verdenking van besmetting ook controleren of er poorten open staan, zodat iemand daardoor vanaf Internet toegang kan krijgen en of de computer een bootsector virus heeft. Afhankelijk van de ernst van de situatie kan het nodig zijn om wachtwoorden eerder weer te veranderen, alle partities te wissen en een backup terug te zetten.
 
Het blijft zaak om de afzenders te bekijken en zo nodig dan zelf berichten te verplaatsen naar het postvak spam.
Bij website adressen is dit zeer zeker belangrijk, echter bij email kan iedereen elke afzender invullen die hij/zij wilt.

Een lijst aanleggen van spammers heeft helaas weinig nut omdat veel spammers een tijdelijk domein of een tijdelijk Gmail account gebruiken. Een week later bestaat dit niet meer en ontvang je dezelfde spam van een ander domein of van een ander Gmail account. Filteren op woorden is de beste optie lijkt het.
 
Bij mij kan ik wel een andere naam maar geen ander adres invullen bij afzender dus hoe je dat nou hebt? Het gaat er om dat je kan zien dat het een bekend en als vertrouwd te veronderstellen adres is. Iemand die kwaad wil zal proberen om een zo professioneel mogelijk e-mail adres te hebben. Dat adres kan vrij gekozen zijn maar behalve bij gehackte accounts geen bekend domein hebben zoals dat je e-mail kan versturen van @helpmij.nl

Ik kan mij niet herinneren dat iemand voorstelt om een lijst aan te leggen van afzenders die onbetrouwbaar zijn gebleken. Dat doet automatisch het programma wat spam voorkomt. Dat kan je zelf installeren of de mail provider doet dat.
 
Bij mij kan ik wel een andere naam maar geen ander adres invullen bij afzender dus hoe je dat nou hebt?
Hier zijn vele tools voor, compleet met verzendlijst hulpmiddelen zoals een database, bounce registratie, enz. Bijvoorbeeld AY Mail of QIOS Pelican, beide met direct-send (mailserver van je provider is niet nodig). Mailen kan met veel gelijktijdige connecties en deze twee zijn dan de eenvoudige programma's.

Binnen 5 sec verander je in zo'n programma de naam én het emailadres van de afzender en die kunnen zeer betrouwbaar overkomen, bijv. een bankinstelling of apotheek of ziekenhuis. En jawel, je kan eenvoudig een email versturen met als afzender het emailadres wat je hierboven noemt. Het woord 'hacker' is hier onterecht, deze programma's worden voor advertisement gebruikt en kunnen best duur zijn. Haha, dan zou AH ook een hacker zijn omdat ze voor hun raam een poster hebben hangen met een aanbieding (is ook advertisement).

Goede spam schrijvers zorgen ervoor dat de spam score laag blijft en de email niet als spam wordt gemarkeerd. Hier zijn genoeg handleidingen voor te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Met de goede kreten in het spamfilter worden ze er uitgehaald, heb nooit spam hier, op email adres filteren heeft geen zin.
 
heb nooit spam hier
Dit verschilt best wel van persoon tot persoon. Zelf ben ik net als jij voorzichtig waarvoor ik mijn emailadressen gebruik maar niet iedereen is voorzichtig hiermee. Voor onzin gebruik ik een aparte alias, als ik daarop te veel reclame krijg verander ik het in iets anders. Het blijkt dat iedereen verschillend denkt over wat hij/zij spam vindt. De ene persoon vindt bol.com emails spam, de ander niet. Het is echt iets persoonlijks, gelukkig maar.

Zelf gebruik ik geen antispam, geen black/white list, geen outlook rules.
Reclame mails van webshops waar ik iets heb gekocht vind ik niet erg. Ik kan bij deze webshops mij altijd via een linkje uitschrijven.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil wel eens een voorbeeld zien van een programma wat niet de afzender maar het afzender adres domein verandert. Met google kan ik alleen vinden dat een kwaadwillende het op een misleidende manier doet lijken alsof de afzender anders is, zoals met "klantenservice" er bij getypt. Als ik spam rapporteer dan krijg ik ook altijd het advies om naar het domein van het afzender adres te kijken omdat dit een unieke naam heeft. Bedrijven, in ieder geval, hebben een goede domein bescherming via spoofing bescherming, zoals: SPF, DKIM of DMARC. Vooral de accounts van particulieren kunnen worden gehackt en dan misbruikt dus afzender controle alleen zal niet voldoende zijn. Controleer een URL in een e-mail met https://www.virustotal.com/ en beoordeel nut en noodzaak van het klikken op een link.
 
In een paar minuten op mijn website getest. Email kwam direct binnen in Outlook.

Eerst getest met niet-bestaand domein abcdexyz.nl > werkt perfect
Daarna getest met bestaand domein ziekenhuis.nl > werkt perfect
Beide worden niet afgevangen door een spamfilter.

Aanvulling 1: dit heb ik getest met de class phpmailer.php

Aanvulling 2: iemand die in de header duikt kan misschien achterhalen dat dingen niet zijn zoals ze worden getoond maar ook de header kan zeer betrouwbaar eruit zien. Daarin kan ik bijvoorbeeld een antispam score zetten alsof de email al is gecontroleerd. In Outlook zie je de header als je dubbelklikt op de email en dan via Bestand naar Info naar Eigenschappen gaat. Ik ken niemand die dit doet.
 
Laatst bewerkt:
Registreert dat programma ook bekende domeinen die nieuwsbrieven versturen zoals bol.com of helpmij.nl? U schrijft dat @ziekenhuis.nl een bestaand domein is maar het e-mail adres daarvan is @solvo.nl
 
U schrijft dat @ziekenhuis.nl een bestaand domein is
C:\>ping ziekenhuis.nl
Pinging ziekenhuis.nl [52.19.237.138]
Dus het is een bestaand domein met een IP adres, echter deze server geeft helaas geen ping back.

Mijn Overheid <info @ overheid.nl> werkt prima, Bol.com <factuur @ bol.com> werkt prima.
Je snapt dat ik geen screenshots laat zien. Bij mijn vorige bericht haal ik de screenshots ook weg.

Als je er zelf in wilt verdiepen. Kijk bij de config:
$From : string / The From email address for the message.
$FromName : string / The From name of the message.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan