• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nettowerkdagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

popipipo

Meubilair
Lid geworden
21 nov 2006
Berichten
8.419
Ik ga binnen kort met pensioen en wil daarom uitrekenen hoeveel dagen ik gewerkt heb.
Dit doe ik met de 'nettowerkdagen' formule.
De laatste parameter zijn de feestdagen.
Ik vrees dat ik voor die 40 jaar alle feestdagen in een tabel moet zetten.
Dat zijn ca 400 datums.
Op zich is dit geen probleem maar ik ben benieuwd of het misschien ook korter kan.
 

Bijlagen

  • pensioen.xlsm
    11,8 KB · Weergaven: 18
Atv dagen kunnen per bedrijf afwijken dus een kortere manier zal lastig worden, gezien je niet uit kan gaan van vaste feestdagen. Of je moet zeggen we hebben elk jaar een vast aantal dagen vrij door feestdagen. Meestal wordt dat wel ergens bewaard binnen de organisatie.
 
Als je weet hoeveel het er zijn kan je dat aantal toch gewoon van de berekende werkdagen aftrekken?
 
Het gaat om de normale feestdagen dus geen ATV.
Dit verschilt per jaar want koningsdag, bevrijdingsdag en kerst kunnen zowel in het weekend als door de week vallen.
En dit wil ik dus door excel laten uitrekenen.
 
Misschien dat je wat hebt aan dit documentje met datum voorbeelden die ik ooit een maakte en regelmatig raadpleeg:
Bekijk bijlage Datum voorbeelden.xlsx

De Exsion formules zullen bij jou niet werken als je die addin niet hebt.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor het bestandje.
Soortgelijke formules stonden al in het voorbeeldbestandje.
 
Ok, die had ik dus niet bekeken ;)
 
Ik zou een tabel gebruiken waarbij je rekening moet houden dat sinds 2014 de Koninginnedag van 30-04 verschoven is naar koningsdag 27-04. 5-mei is een stuk lastiger omdat hier wisselende afspraken over zijn. Is een tijdje een nationale feestdag geweest een tijdje niet en nu vaak 1 x per 5 jaar. (tenzij anders opgenomen in de CAO)
 

Bijlagen

  • pensioen.xlsm
    22,4 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan