Nieuwe Kingston USB-sticks drama

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.635
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik wil/ga de nieuwe USB-stick 64GB formatteren van FAT32 naar NTFS. Niet snelformatteren maar gewoon. Ging prima en toen klaar wilde ik de Schijfcache inschakelen voor betere prestaties. Het cirkeltje bleef maar draaien. En het venster wilde niet verdwijnen en de computer was niets meer mee te beginnen. Deze computer bleef nagenoeg leeg (meeste schijven niet zichtbaar) en de groene balk bleef maar lopen. Dan zat dit weer vast en dan dat weer. Een snelle scan liep ook vast 2993 en maar draaien. De sticks zijn niet meer zichtbaar in beheren. Het is een totale ramp.

Toen naar de andere XP-computer en allebei vlot zichtbaar als D en H. Wat is hier aan de hand?

Hoe pak ik de draad weer op, want ik durf geen USB-stick meer in de W10 pc te steken. Het wordt weer een drama!

Onder apparaatbeheer zie ik geen uitroeptekens. En schijfbeheer geven de normale schijven nu weer. Wat moet ik doen als ik één stick weer aansluit?

edit 1:
één weer aangesloten en is letter H. De tweede verschijnt niet. Dus ik denk dat het komt omdat alle letters vergeven zijn.
Ik sluit het dockingstation aan en die krijgt H: gevolg is geen vrije letters meer en geen van beide USB-sticks verschijnen.

edit 2:
Wanneer de sticks geplaatst zijn, sluit de pc heel moeizaam af, kan wel drie, vier minuten of langer duren. Dan maar een paar seconden de knop op de pc. En afgesloten blijft de LED van muis en schijf E branden. Zeer vreemd allemaal.
 
Laatst bewerkt:
2 exact dezelfde USB sticks? Indien ja, dan kan het zijn dat Windows ze niet gelijktijdig kan gebruiken. Ben deze bug eerder tegen gekomen bij exact gelijke externe HD's. Weet niet of er inmiddels een oplossing voor beschikbaar is.
 
Ja, 100% gelijk. Ik denk dat de letters op zijn. Automatisch wordt H toegewezen en dan is het op. Dat mounten is een ingewikkelde procedure en de meeste mensen zullen dat niet begrijpen. Ik begrijp het in ieder geval niet.
 
Je hebt 26 letters tot je beschikking dus dat zal het probleem niet zijn. Zoals gezegd een bug in Windows. Hij maakt onder water blijkbaar gebruik van het device ID, en dat is dus hetzelfde voor dezelfde devices en daarvan raakt hij in de war. Probleem is te omzeilen door maar 1 stick tegelijk aan te sluiten.
 
Je hebt 26 letters tot je beschikking dus dat zal het probleem niet zijn.
Alle letters zijn wel in gebruik! Ik heb veel HDD's en sticks.

Ik denk toch wel, want als ik de oude USB-sticks aansluit die een vaste letter hebben dan worden die wel weergegeven. Vreemd is dat de nieuwe wel (zonder letter) in het systeemvak onder > Hardware veilig verwijderen staat, echter niet onder schijfbeheer.
Probleem is te omzeilen door maar 1 stick tegelijk aan te sluiten.
Dat is dan het tweede probleem. Je wilt juist meer sticks aansluiten en ze zien in schijfbeheer/verkenner. Die exe van LP lost dat ook niet op. Ik weet wel welke USB-sticks ik allemaal heb.
 
Laatst bewerkt:
Mooi programma dat Lange Pier heeft gegeven. Ik heb twee sticks aangesloten:
groen Kingston DataTraveler 3.0 USB Device / Actief Ja / Uitgeschakeld Nee / letter I
groen SanDisk Ultra USB Device / Actief Ja / Uitgeschakeld Nee / letter H

Alleen H is in schijfbeheer en verkenner te zien. Dus DataTraveler niet.
 
Hallo

"Mooi programma dat Lange Pier heeft gegeven."

Het lijkt mij dat er een en ander van "postings" is verdwenen in dit topic ....

Peter
 
Met behulp van deze tool kan je orphaned USB-devices opzoeken en verwijderen in Windows als er b.v. problemen zijn met niet herkende USB-sticks of andere apparaten...

Download
55d04c7d453ca-Command_prompt_icon_%28windows%29.png
DevNodeClean van Microsoft naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Maak op de systeemschijf de map C:\dnc aan.
  • Open het ZIP-bestand van DevNodeClean en de map x64. Gebruik je een 32 bits versie van Windows, open dan de map x86.
  • Note! Als de 64-bits versie een foutmelding geeft, gebruik dan de 32 bits versie.
  • Kopieer de bestanden 'DevNodeClean.exe' & 'DevNodeClean.pdb' naar de map C:\dnc.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Geef nu het onderstaande commando op gevolgd door enter.
Code:
CD C:\dnc
  • Geef nu het onderstaande commando op.
Code:
DevNodeClean /n > "%userprofile%\desktop\DevNodeClean.txt"
  • Op het bureaublad is nu het tekstbestand DevNodeClean.txt geplaatst.
  • Voeg dit bestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
 
Het is opgelost want de oorzaak is dat alle letters al toegewezen en in gebruik zijn. Dus je kunt nog één USB-stick aansluiten en dat is het. Dan is het einde verhaal en een tweede staat niet onder deze computer of schijfbeheer. Dus dan moet je mounten maar dat is dermate ingewikkeld en daar begin ik niet aan. Microsoft had al lang een systeem kunnen bedenken om de letters uit te breiden.
 
Hallo

"Mooi programma dat Lange Pier heeft gegeven."

Het lijkt mij dat er een en ander van "postings" is verdwenen in dit topic ....

Peter
Als je de laatste reactie leest dan weet je waarom ik hem maar heb weggehaald, wie heeft er nu zoveel schijfletters in gebruik.....
 
Ja, dat groeit geleidelijk. Vier interne schijven. 3 portable SSD's. 4 My Passport's. 1 interne ODD en BD-ODD (F en G). Twee WD elements etc. etc. en nog een serie van 13 USB-sticks.
 
Ben ook wel eens benieuwd of alle 26 letters gelijktijdig in gebruik zijn.

Al eens nagedacht om een NAS te kopen :thumb:
 
Ben ook wel eens benieuwd of alle 26 letters gelijktijdig in gebruik zijn.
Waarom zou dat het geval moeten zijn. Toegewezen wil zeggen dat als ik een USB-stick of schijf aansluit die automatisch de toegewezen letter krijgt. Dus mijn Samsung K (toegewezen) krijgt K en USB-stick W (toegewezen) krijgt W.

Het is duidelijk dat het systeem van Windows achterhaald is. Immers de schijven en USB-sticks zijn zeer goedkoop en veel mensen schaffen aanzienlijk meer van dat spul aan. En dat mounten is veel te ingewikkeld.

Al eens nagedacht om een NAS te kopen
Ja, zo zie je maar dan koop je vijf USB-sticks en dan heb je gelijk weer problemen. Ik dacht koop er een HUB bij maar dat heeft ook geen zin. En een NAS heb ik bij de TV maar de verkoper was niet eens in staat deze aan te sluiten. Daar kan ik dan afbeeldingen en video's opzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan