wifi in combinatie met data of algemeen abonnement

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herm007

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Berichten
115
Hallo,
omdat de wifi op de meeste campings bar slecht is overweeg ik een mifi te kopen.
Nu is de vraag wat we het beste kunnen doen
- een data abonnement die je het hele jaar moet betalen, of bestaan zie ook met een soort pre-pand constructie?
of
- het telefoonabonnement tijdelijk (alleen voor de periode die we op vakantie zijn) uitbreiden naar xx GB. voor de wifi nemen we dan een tweede sim van het aanwezige abonnement door de roaming lijkt me gebruik in het buitenland geen probleem. Onze huidige telefoonaanbieder levert geen data abonnement.

Wie kan mij vertellen of een mifi werkt op een "gewoon" abonnement?

Alvast bedankt
 
er zijn prepaid sim kaarten te koop.
die passen in jouw mifi.

zelf gebruik ik een extra data kaart van vodafone bij mijn telefoon abbo met een mifi van huawei.
 
Er zijn enkele providers die een maandelijks data-only abonnement aanbieden. Kan interessant zijn voor dit soort toepassingen.

Tegenwoordig bieden enkele providers ook de mogelijkheid om een 2e simkaart onder hetzelfde telefoonnummer aan te vragen. Die tweede kaart zou je dan in je mifi kunnen gebruiken.


Uit eigen ervaring weet ik dat mifi je ook niet altijd gaat helpen. Want in de buitengebieden (delen van Frankrijk bijvoorbeeld) maakt iedereen op bepaalde momenten van de dag gebruik van 4g (wegens geen wifi op de camping) en is er alsnog geen doorkomen aan.
 
Heren,
bedankt voor jullie advies. Ik ga een tweede sim aanvragen voor een bestaand telefoonabonnement.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan