E-mail zonder opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shernobyl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2021
Berichten
3
Ik wil graag dat mijn e-mails (bij versturen en beantwoorden) in Outlook een opmaak bevatten. De instellingen staan reeds op HTML-opmaak, maar dit mag niet baten.
Ik wil dit niet per e-mail met de hand wijzigen. Is er een andere manier?
 
Als je HTML als opmaak gebruikt voor nieuwe mails, zou je daarin alle opmaak eigenschappen moeten kunnen gebruiken. Als je een mail beantwoord die in platte tekst is opgemaakt, dan staat jouw antwoord óók op platte tekst. Die moet je dan dus zelf eerst op HTML zetten. Maar bij een nieuwe mail hoeft dat dus niet.
 
Als je HTML als opmaak gebruikt voor nieuwe mails, zou je daarin alle opmaak eigenschappen moeten kunnen gebruiken. Als je een mail beantwoord die in platte tekst is opgemaakt, dan staat jouw antwoord óók op platte tekst. Die moet je dan dus zelf eerst op HTML zetten. Maar bij een nieuwe mail hoeft dat dus niet.
Maar ik wil dit niet per e-mailbericht aanpassen.
De instellingen staan standaard op HTML, maar de berichten blijven zichzelf opmaken als Tekst zonder opmaak.
 
Maar ik wil dit niet per e-mailbericht aanpassen.
De instellingen staan standaard op HTML, maar de berichten blijven zichzelf opmaken als Tekst zonder opmaak.
Het probleem doet zich helaas nog steeds voor. Instellingen staan op HTML, echter staat iedere nieuwe mail in platte tekst (zonder opmaak).
 
Ik vind het al erg dat je mijn bericht, die gewoon boven die van jou staat, quoot, maar je eigen berichten quooten? Dat is een Grote NoNo in forumland. Ik vermoed dat je een beetje last van je ogen hebt, en de (blauwe) knop <Reageer op bericht> niet ziet, of het (toch niet zo héél kleine) tekstvak <Snel reageren> niet. Maar de QUOTE knop is dus geen antwoordknop, en dient daar dus ook niet voor gebruikt te worden. Graag dus bij een volgend antwoord de juiste keuze gebruiken, en liefst ook die nutteloze quoots verwijderen. Staan alleen maar in de weg en maken de berichten dus nodeloos lang.

Nogmaals: als iemand je een mail stuurt als platte tekst, dan is de standaard opmaak bij antwoorden óók platte tekst. Dat moet je, als je dat wilt, dus zelf aanpassen. Daar is voor zover ik weet geen optie voor (maar hangt wellicht van de versie af. Ik kan zo wel even kijken nog). Je antwoord is ook niet helemaal duidelijk, want je geeft niet aan of alle berichten in platte tekst staan (nieuw en antwoord) of alleen de antwoorden. Je schrijft 'iedere nieuwe mail', en die zou dus qua opmaak in de door jou gegeven opmaak (HTML) moeten staan. Ik heb net even getest met mijn eigen Outlook 365, en die houdt zich prima aan de standaardinstellingen. Moet ook natuurlijk, want daar zijn het standaard instellingen voor. Dus wat doe je precies om het in te stellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan