• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Datums wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schelledraad

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2014
Berichten
107
Ik heb een rijtje datums en daar wil ik met een VBA code Zoeken-Vervangen alle datums wissen die <> zijn aan Vandaag()

Anyone ?
 
Gebruik het autofilter. Heb je helemaal een VBA voor nodig.
 
Dat begrijp ik, maar laat ik het anders stellen. Ik wil de datums niet wissen, maar vervangen door "Niet vandaag"
 
Kan toch. Even filteren op <> vandaag en 'Niet vandaag' invullen en een beetje kopiëren en plakken. Al heb ik geen idee waarom je het zou willen.
 
Ja, als ik het eenmalig zelf zou moeten doen wel ja, maar dit gaat om honderden datums over meerdere kolommen en als je de gebruiker (kantoormedewerkers) moet instrueren om dagelijks deze handeling handmatig uit te voeren, zullen ze daar niet zo blij mee zijn. (als ze het al zouden kunnen)
 
Ik zie het nut niet. Maar plaats even het bestand.
 
Waarom niet met voorwaardelijke opmaak? Find/Replace in combinatie met datums werkt vaak niet lekker. Met deze code werkt het wel.

Code:
Sub VenA()
  ar = Cells(1).CurrentRegion
  For j = 3 To UBound(ar)
    For jj = 1 To UBound(ar, 2)
      If CDbl(ar(j, jj)) <> CDbl(Date) Then ar(j, jj) = ""
    Next jj
  Next j
  Cells(1).CurrentRegion = ar
End Sub
 
Of:
Code:
Sub Knop1_Klikken()
 Cells(1).CurrentRegion.Offset(2).Name = "b"
 [b] = Evaluate("if(b="""","""",if(b<>" & CLng(Date) & ",""niet vandaag"",b))")
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan