Monitor geen signaal (bij dubbele aansluiting)

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjoerdH83

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2016
Berichten
12
Goedemiddag,

Recent is er op kantoor nogal wat hardware heen en weer verplaatst en nu het gevolg dat ik een aantal monitoren heb die wel werken wanneer deze alleen worden aangesloten maar geen beeld meer geven zodra er twee worden aangesloten. Wanneer ik de monitoren vervang voor andere exemplaren maar met dezelfde bekabeling/opstelling, werkt alles probleemloos.

In de oude samenstelling werkten alle schermen wel naar wens, wijze van verbinden is gelijk gebleven op het vervangen van de VGA kabels na.

Details:
  • Betreft verschillende types en merken monitoren met dit probleem
  • Verschillende laptops en Pc's geprobeerd, resultaat blijft hetzelfde
  • Veel opstellingen zijn van 1x HDMI en 1x VGA naar 2x HDMI of 1x HDMI en 1x Displayport gegaan

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
 
VGA is een totaal ander signaal dan HDMI, het gebruikt andere poorten, kabels en pluggen. VGA zie je onderhand bijna niet meer op apparatuur.
Als je -waar op het lijkt- oude met nieuwe apparatuur wilt verbinden kun je tegen dit soort problemen aanlopen.
Om je precies te helpen moet je van elke PC en monitor het type nummer opgeven.
Maar in principe heeft je probleem te maken met het verbinden van oud met nieuw.
 
De monitoren waar ik het meest dit probleem mee heb is de HP Elite Display E233.

De laptops zijn diverse modellen uit de Latitude serie(5500,5510,5410,5420) en de XPS serie.

Iedere monitor krijgt een eigen HDMI kabel naar een HDMI poort en bij de modellen met 1 HDMI poort gebruik ik een adapter om de USB-C om te zetten naar HDMI.

Merk en type adapter maakt geen verschil in de resultaten.
 
Hallo

As ik een gok moet wagen in de mate dat ik uw verhaal begrijp....

Vermoedelijk worden die merkloze usb-c to h.d.m.i. dongles niet korrekt herkend/geinstalleerd door niet vermelde o.s..

Connector al eens omgedraaid ???

Connectoren laptop zuiver/stofvrij ???

Peter
 
Laatst bewerkt:
Ik heb diverse soorten en categorieën adapters gebruikt/getest. Er zat in een aantal zeker een kwaliteitsverschil maar functioneerden allemaal. Na wat goedkopere ben ik overgestapt op de duurdere categorie met powersupply mogelijkheid maar het resultaat is helaas hetzelfde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan