• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Databestand elke regel afzondelijk exporteren naar nieuwe werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietermathijssen

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2012
Berichten
24
Goedemiddag,

Ik heb een groot adressenbestand in excel (+/- 300 regels) er staat per regel data in kolom A t/m CX
deze data zou per regel naar een nieuwe werkmap geplaatst moeten worden

Basisblad
A1 Sleutel, B1 Naam, C1 Straat, D1 Postcode, E1 Plaats, enz, BC1 GPS coodinaat, CA1 Openingstijd weekdag 1

bovenstaande data zou naar een nieuw werkblad getransporteerd moeten worden naar een vooraf bepaalde standaard

Standaard Formulier
A1 naar B2
B1 naar B3
C1 naar B4
D1 naar B5
E1 naar C5

als er een begin is kan ik de verwijzingen zelf wel uitbreiden

bepaald data heeft een aparte opmaak, daarom denk ik belangrijk om de data goed weer te geven in het nieuwe formulier om alles als Tekst te exporteren ( datum, tijd, telefoonummers beginnen met 00)

Hoop het een en ander duidelijk te hebben gemaakt aan de hand van de voorbeelden in de bijlagen
belangrijk is dat het standaard formulier telkens wordt gebruikt om data te vullen en de naam van de Sleutel moet krijgen
 

Bijlagen

  • Basisdata.xlsx
    10 KB · Weergaven: 22
  • Standaard Fomulier.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 25
300 regels is een erg klein adressenbestand. Waarom wil je alles in losse werkmappen zetten? Kan toch prima in 1 bestand. Zelfs in 1 bestand heb je maar 2 tabjes nodig. 1 met de data en 1 met het formulier.
 
Daarnaast heb je het over een werkblad en een werkmap.
Wees daar duidelijk in want dat zijn twee totaal verschillende dingen.
 
Goedenavond,

Het doel wat ik er mee wil bereiken is dat de data die ik tot nu heb verzameld in seperate bestanden op kan roepen via een link
het programma wat we gebruiken kan helaas niet omgaan met een bestand en moet helaas klant voor klant linken


de bedoeling is dat na het splitsen de separate contacten doormiddel van een link opgeroepen kunnen worden en bewerkt

ik ben momenteel regel voor regel aan het kopiëren maar dat is een groot karwei, waar ik hier en daar al wat fouten heb ontdekt

geen idee of het "even simpel" uit te voeren is, wanneer niet dan zal ik even door de zure appel heen moeten bijten en toch alles een voor een uitwerken
 
Laatst bewerkt:
Dus voor 300 adressen heb je een bestand per adres nodig?
Dus 300 bestanden?
Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen en geloof er ook niks van dat er een programma is dat zo werkt.

Of ik begrijp je helemaal verkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik weet niet of het ingebouwde formulier in Excel je misschien verder kan helpen?
Zie screenshotje.
 

Bijlagen

  • Ingebouwd formulier Excel.JPG
    Ingebouwd formulier Excel.JPG
    70,4 KB · Weergaven: 37
Met beide bestanden in dezelfde map en de macro in het bestand basisdata. Basisdata mist teveel informatie om het verder uit te werken maar gelukkig kan je dat zelf.

Code:
Sub VenA()
  ar = Sheets("verzamelde data").Cells(1).CurrentRegion
    With Workbooks.Open(ThisWorkbook.Path & "\Standaard Fomulier.xlsx")
      For j = 2 To UBound(ar)
        With .Sheets("Standaard formulier")
          .Range("B1:B3") = Application.Transpose(Array(ar(j, 1), ar(j, 2), ar(j, 3)))
          .Parent.SaveCopyAs ThisWorkbook.Path & "\" & ar(j, 1) & ".xlsx"
        End With
      Next j
      .Close 0
    End With
End Sub
 
Goedemorgen allen.

Omdat het om een eenmalige actie gaat, en het voor mij belangrijk is de data zonder fouten naar de juiste cellen te krijgen, heb ik het anders opgelost
misschien beetje omslachtig maar het werkt voor mij

macro "opnemen" alle cellen op regel 2
1 voor 1 naar de juiste plaatsen op blad 2 kopieren
macro stop
blad 2 handmatig hernoemen en opslaan als nieuw bestand

regel 2 verwijderen uit basisblad en macro opnieuw uitvoeren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan