• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na het legen van de sheet met vba de tijdwaarde terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Berichten
441
Beste helpers,
Met behulp van jullie en VBA leeg ik het tabblad vulplanning nadat het is gebruikt. Maar met welk stukje VBA zou ik de aangepaste tijdwaarden weer terug kunnen zetten naar bijvoorbeeld 17:00 uur, dus tijdens het legen. En dan gaat het alleen om de waarden die in kolom F staan.

Alvast bedankt voor het meedenken.

groet Bas
 

Bijlagen

  • maandag.xls
    78 KB · Weergaven: 18
Zo:
Code:
For i = 14 To Range("F14").CurrentRegion.Rows.Count + 10 Step 2
    Cells(i, "F").Value = "17:00"
Next i
 
Laatst bewerkt:
Hey Edmoor,

Bedankt voor je hulp, dat werkt. Maar nu maakt excel van het woord 'begintijd' een 1. Enig idee hoe dit kan?
 
Foutje van mij.
Wijzig Step 2 in Step 4.
 
Dat krijg je van die rare manier van opmaken.
Eerst de cellen verkleinen om ze daarna te gaan samenvoegen met andere kolommen en rijen.

Daar gaat het al fout natuurlijk.
 
Je kunt beter een niet ingevuld blad als sjabloon gebruiken.
Het ingevulde sjabloon sla je op onder een andere naam.
 
@Edmoor, bedankt het werkt.
@HSV en Popipipo, ik heb geen idee waar jullie het over hebben, maar als je een link heb met de uitleg van wat jullie bedoelen zal ik mij erin verdiepen.

Groet Bas
 
Als ik je goed begrijp heb je een bestand dat je invult.
Nadat het in gevuld is wil je weer alles legen om opnieuw te beginnen.

Je kunt dan beter met een leeg bestand (sjabloon) beginnen.
Deze vul je in en sla je op onder een andere naam
Zo hou je het originele bestand leeg en hoef je dus niets van alles te verwijderen en weer standaard zaken in te vullen.
Om opnieuw te beginnen pak je weer het sjabloon en vul deze in en sla je weer onder een andere naam op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan