Mailmerge oproepen vanuit Excel via vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
901
Beste Forumleden,

Graag zou ik hulp willen hebben bij het openen van een mailmerge (wordbestand) vanuit Excel d.m.v. een vba-code. Na lang zoeken heb ik iets gevonden wat deels werkt.

Code:
Sub mailmerge()
   With GetObject("C:\BEH\Afschrift brief.docx")
    .mailmerge.Execute
   End With
End Sub

Wanneer ik de code activeer, laat het systeem niet het (Mailmerge/samenvoeg) Worddocument zien waar ik een filter op kan aanbrengen, maar gaat deze direct naar voltooien en samenvoegen en maakt hier een afzonderlijk document van.

Mijn verzoek is dat de code het document opent en dat ik van daaruit zelf een filter kan aanbrengen. In feite moet het systeem hetzelfde doen alsof ik handmatig het (Mailmerge/samenvoeg) Worddocument open.

Alvast heel hartelijk bedankt.

Robert
 
Dan hoef je toch alleen maar het Word document te openen?
 
Helaas werkt dat niet. Wanneer ik bijv. via:

Code:
Set wrdApp = CreateObject("word.application")
Set wrdDoc = wrdApp.Documents.Open("C:\BEH\Afschrift brief.docx", , True)
wrdDoc.Application.Visible = True

het samenvoeg document open, dan is deze niet meer gekoppeld met het excelbestand. Ik moet dan iedere keer de koppeling opnieuw aanmaken.
 
Normaal gesproken onthoudt Word of een document een samenvoegdocument is of niet. Openen ervan zou dus nog steeds een koppeling met je gegevens moeten houden. Dus je doet toch iets verkeerd :). Ik zou zeggen: doe de documenten er maar eens bij.
 
Het betreft documenten van mijn werk. Ik zal morgen een testomgeving maken. Alvast bedankt.
 
Beste Octafish,

Zoals gezegd doe ik drie voorbeeldbestanden toekomen die allemaal geplaatst staan in de map C:/BEH/

Vanuit het 'Werkbestand' (Excel) is het de bedoeling dat, middels de knop, de brief 'Afschrift brief' open, echter opent deze wel de brief, maar krijg ik niet eerst het scherm in beeld met de vraag: 'Gegevens uit de database worden in het document geplaatst, wilt u doorgaan?' Dit krijg ik wel in beeld als ik handmatig het document 'Afschrift brief' open. De code die ik gebruik werkt dus prima om een willekeurig ander document in Word te openen, echter een samenvoeg bestand werkt dan niet.

Alvast bedankt voor de hulp.
 

Bijlagen

  • Afschrift brief.docx
    14,2 KB · Weergaven: 31
  • Werkbestand.xlsm
    16 KB · Weergaven: 32
  • Bronbestand.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan