• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden plakken ipv formule in vba statement

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paradoxx

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
135
Goedemorgen,

Dankzij snb heb ik een mooie macro welke voor mij een hele batterij XML bestanden inleest en de benodigde informatie daaruit in 1 regel wegzet.
Ik wil deze werkwijze toepassen op een ander bestand, maar heb daar meer informatie uit nodig welke ik wegschrijf over 20 regels per ingelezen xml.

Ik heb het voor elkaar dat de macro, vanuit een hulptabel waar ik alle benodigde info uit die 20 regels ophaalt, kopieert en neerzet in het verzamelblad. Maar hij kopieert en plakt de formules waar juist de waarden geplakt moeten worden.
Hoe moet ik deze rode regel code aanpassen zodat het de waarden wegzet ipv de normale kopieer/plak functionaliteit?

Code:
Sub M_snb()

    c00 = "C:\L-Schijf\0_Test\klimaat-import\Import\"
    c01 = Dir(c00 & "*.XML")
    c02 = ThisWorkbook.XmlMaps("Monster_toewijzing").DataBinding.SourceUrl
    
    Do Until c01 = ""
        FileCopy c00 & c01, c02
        ThisWorkbook.XmlMaps("Monster_toewijzing").DataBinding.Refresh
        
       [COLOR=#ff0000] Blad3.ListObjects(1).DataBodyRange.Rows("1:21").Copy Blad4.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)[/COLOR]      
       
        c01 = Dir
    Loop
 
Laatst bewerkt:
Maak van:
Code:
       [COLOR=#ff0000] Blad3.ListObjects(1).DataBodyRange.Rows("1:21").Copy Blad4.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)[/COLOR]
Eens
Code:
Blad4.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)=Blad3.ListObjects(1).DataBodyRange.Rows("1:21").value
 
Of:
Code:
with Blad3.ListObjects(1).DataBodyRange
 Blad4.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).resize(21, .columns.count).value = .Rows("1:21").value
end with
 
@RogerS, bedankt voor de tip, ik zal eens even proberen of ik daar iets kan vinden.

@Haije; Helaas werkt je optie niet. Zo wordt alleen 1 cel gevuld.
 
@HSV

Ik heb je code geprobeerd, en het werkt super. Ook met een groter aantal XML bestanden loopt de macro als een zonnetje!

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan