Outlook opent mijn postbus niet meer maar een website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buskey

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2021
Berichten
3
Goedenavond,
Ik zit sinds deze week met een probleem met Outlook. Deze is onderdeel van MS Office Professional Plus 2019 die ik vorig jaar kocht.
Outlook werkte tot vorige week normaal, maar als ik nu op de icoon klik, kom ik op de website https://outlook.live.com/owa/ terecht.
Ik kan dus niet meer bij mijn mail.
Bijkomend punt is dat mijn Excel en Word bestanden niet meer direct openen, maar dat aangegeven wordt dat ik ze eerst naar OneDrive moet uploaden.
Dat wil ik helemaal niet, ik wil alles gewoon op mijn eigen desktop opslaan.
Kan iemand mij vertellen wat er gebeurd is en hoe ik het zo op kan lossen, zodat ik weer op de oude manier kan werken?
Bij voorbaat dank,
Peter
 
Dank voor uw reactie.
Helaas heeft dit niet geholpen. Eerst de snelle herstelprocedure gevolgd, zonder resultaat. Toen de geavanceerde. Halverwege de procedure zag ik MS Office uit de lijst verdwijnen en toen kwam er een foutmelding:
"Something went wrong. Sorry, installation cannot continue because no compatible Office products are detected. Errorcode 30053-44."
Heb inmiddels Office verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft ook niet geholpen.
Toen op basis van de errorcode de Microsoft Firewall bekeken en bij Outlook een vinkje bij "particulier" aangezet.
Toen de herstelprocedure nogmaals doorlopen en die ging wel goed, zonder error.
PC opnieuw opgestart, maar helaas, nog steeds dezelfde situatie, kan nog steeds niet bij mijn mail.:evil:
Je zou denken dat Microsoft van de desktop toepassing af wil en me in de cloud wil laten werken. Maar dat wil ik niet.
Iemand nog een idee?
 
Opgelost

Door wat dieper in de lijst icoontjes te duiken ontdekte ik dat ik nu aparte iconen heb voor Excel, Word en Outlook. En die werken gewoon weer.
Voorheen gebruikte ik de icoon "Office" om daarin naar Outlook etc te gaan.
Waarom dat nu niet meer werkt weet ik niet, maar ik kan in ieder geval weer verder.
Bedankt voor het meedenken Route99.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan