• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijdverschil bereken voor diverse bijzondere situaties.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lex1948

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2021
Berichten
3
Goedemorgen,

In Excel ontwikkel ik momenteel een analyseprogramma voor mijn crypto aan- en verkopen. Ik doe dat sinds een half jaar en heb dus al veel data verzameld. Zo heb ik een tabel waarin ik iedere morgen de hoogste en laagste koers van de afgelopen 24 uur noteer (zie als voorbeeld de bijlage). In die tabel staan de hoogste en de laagste koersen ieder in een eigen kolom. De betreffende tijden staan respectievelijk in de kolom ervoor en erna.
Ik wil graag inzicht krijgen in het tijdverschil tussen de hoogste en laagste koers van de afgelopen 24 uur. Omdat het natuurlijk kan voor komen dat de hoogste en laagste koers niet op dezelfde dag liggen, heb ik verschillende formules nodig om het tijdverschil te berekenen. Daarom werk ik ook met de geneste ALS-functie. Daarvoor heb ik uw hulp niet nodig. Het gaat om de de formules die het tijdverschil berekenen.
Ik hoop dat u mij kunt helpen.

mvg
Leo
 

Bijlagen

  • Voorbeeld tbv Helpmij.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 15
Deze voor G5? (cel-opmaak instellen op :mm)
Code:
=ABS(A5+B5-E5-F5)
 

Bijlagen

  • Voorbeeld tbv Helpmij (AC).xlsx
    12 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle en uitstekende reactie.

Dat het zo simpel was, had ik niet gedacht. Eerst zelf een aantal uren zelf geprutst. Was niet erg, want ook daarvan heb ik veel geleerd.
mvg
leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan