Epson stylus office BX635 printer "herken de cartridges niet"

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
508
wie kan mij helpen met het oplossen van deze foutmelding.
ik heb van alles geprobeerd en schoongemaakt met alcohol en pluisvrije doekjes.
deze printer heeft geen ingebouwde reset knop helaas.

de printer met originele epson cartridges heeft door ziekte een 2tal maanden stilgestaan.
 
Setup > Maintenance > Ink Cartridge Replacement ?
 
  1. Instelmodus activeren ("setup"-knop onder het schermpje)
  2. Onderhoud selecteren (keuze 2)
  3. Vervangen cartridge (keuze 4)
 
probleem is dat het schermpje de foutmelding aangeeft die niet wegkan zodat je niks kan doen dan alleen pas als de cartridges herkend worden.
wat nu?
 
zeker en daarna contact gehad met het adies : weggooien want repareren is duur. alleen onderzoek is al 100euro.

helaas heb ik problemen met weggooien dus zoek ik hulp
 
Hallo

Dit model / merk nog nooit onder handen gehad .

Veel voorkomend bij canon is een defekte printkop.

Deze verstoppen geleidelijk waardoor de kop oververhit en sneuveld.

Ik heb geen idee hoe oud deze printer is en of een defekte kop door verstopping de oorzaak kan zijn. ( 2tal maanden stilgestaan. )

Los gekomen flatcables tussen printkop en chassis is ook een mogelijkheid (deze eens in/uitpluggen.)

Bekijk de connectoren chip identificatie ook eens goed visueel (loep)

Geen idee hoe ver je hierin wil gaan ... ervaring heeft wel geleerd dat deze toestellen niet eenvoudig in elkaar zitten (veel in elkaar geklikt , etc .....)

Peter
 
hoi peter, ik heb geen canon maar een epson.
geldt daar hetzelfde voor?
ik wil heel ver gaan want anders moet ik die weggooien.
de printer is v1n 2012 ongeveer maar was nog perfect tot 2 maanden geleden. ook de scanfunctie is erg goed.
 
Hallo

De opbouw van een epson printerkop is grofweg hetzelfde als een canon.

Daarom gaf ik aan wat er kan gebeuren met een canon printerkop die gedeeltelijk of volledig is verstopt.

Mits deze printer reeds van 2012 is , 2 maand heeft stil gestaan , en met deze symptomen , is zo goed als zeker de pikant geprijsde printerkop gesneuveld.

Mocht je nog andere inktcartridges hebben (oude lege???) kun je deze eens installeren.

De flex cables die naar de printerkop lopen ook controleren (nog korrekt ingeplugd , niet gescheurd) alsook de printerkop kontaktpunten.

Wacht uiteraard verdere antwoorden af , je weet maar nooit , dat ik misschien een of andere stommiteit over het hoofd zie.(merk / model nog nooit onder handen gehad)

Peter
 
hoi Peter

ook cartridges al verwisseld met oude lege.
hoe controleer ik de kontaktpunten printerkop?
waar zitten die?
 
Hallo

"hoe controleer ik de kontaktpunten printerkop?"

Waar de i.d. chip kontaakt maaakt met de printer.

Neem een deftige loep en controleren of deze niet verplooid o.i.d. zijn.

Neem de andere kleuren als ref.

Flex cable tussen printerkop en motherboard zal zo goed als zeker de printer moeten worden gedemonteerd.

Ik hoop voor u dat deze printer iets eenvoudiger in elkaar steekt dan deze van concurrenten , want die zijn soms bijna "rocket science" en een tafel vol onderdelen ....

Doe dit alles uiteraard voorzichtig zonder extra nutteloze schade aan te brengen.


Peter
 
Hoi Peter, ik heb op youtube https://www.youtube.com/watch?v=fWvK-7leQKE een video gevonden voor de demontage van de printerkop. een fluitje van een cent toen!
dat gevolgd, andere cartridges erin en behalve blauw herkent de printer nu de overige 3.
echter wat kan ik wellicht nu nog doen?
 
Hallo

In telegram stijl wat je zou kunnen doen ....

Je hebt dus de printkop met zijn eigen flexcable.

En ... het inktcartrige detektie printje.(dit is blijkbaar waar de problemen zijn)

Ik zou de connectie tussen printje blauwe inkttank en de houder controleren.

Kom niet aan de connectoren van de wel werkende kleuren.

Verplooide veertjes , of oxydatie printplaatje is een mogelijkheid.

Bekijk ook de brede flexcable alsook zijn connector op oxydatie.

Voorzichtig reinigen met tandenborstel en gedenatureerde alcohol kan helpen eventuele oxydatie te verwijderen.

Wat doet de printer als je de blauwe inktcartridge in de houder van een andere kleur plugt .....

Mogelijkheid bestaat immers ook dat het printplaatje van de blauwe kleur defekt is.

Peter
 
hoi, maar helaas passen de kleuren niet in een ander slot. dus moet ik wellicht een oude verprutsen en passend maken
 
Hallo

Wat ze allemaal niet doen om hun inkt , met een prijs duurder dan goud allemaal te beschermen ....

Wat ik ook nog wel eens durft doen met printerkoppen met geintegreerde elektronika , is deze vergelijkend doormeten met een multimeter.

De diverse contactpuntjes (identificatie i.c.'s) doormeten met multimeter (ohm of diodetest) en deze waarden vergelijken met een andere kleur ....

Deze i.c.'s verschillen waarschijnlijk enkel in de data die ze doorsturen naar de printer zelf.

Mocht er een eventueel defekt in deze i.c.'s zitten , vallen deze zo snel door de mand ...

Peter
 
hoi, dat lukt mij niet want ik weet niet wat ik moet resetten en krijg steeds foutmelding communicatie terwijl de printer in de usb wel wordt herkend.
 
Dank zover maar het hardnekkige probleem is: herkent de blauwe cartridge niet. wellicht heeft iemand een lege die ik nog kan proberen. code epson T1292.
ik betaal uiteraard de portokosten dan. mag ook alleen de chip zijn in een envelop.

de printer misleiden door de plastic geleiding aan de achterzijde van de cartridge te verwijderen heeft niets opgelost helaa.
ook de chip van de blauwe cartridge heb ik gewisseld met een andere kleur zonder resultaat helaas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan