• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoekfunctie facturatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

LDG

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
55
Hey iedereen,

Ik had graag wat hulp vooraleer een zelfmoord poging onderneem :)

Ik zit namelijk te vechten een Als, EN functie, maar ben niet zeker of ik het juist doe.

In kolom C staan de offertenummers en in kolom E staan de factuurnummers die aangeven in welke maand/factuurnummer commissies, (kolom D) worden gefactureerd.

Het gedacht was dat een bepaalde functie alles zou sorteren wat onder factuurdatum 210801 valt, onder factuurdatum 210901, enz....

Ik heb een voorbeeldbestandje facturen.XLS bijgevoegd, of ik hoop dat het mij gelukt is.
 

Bijlagen

  • facturen.xlsx
    30,4 KB · Weergaven: 22
In bijlage een optie.

Let op, het betreft matrixfuncties (d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter) als je geen Excel 365 gebruikt).

Tevens gedemonstreerd een draaitabel (op blad1).

P.S. Welke Excel versie gebruik je?
 

Bijlagen

  • facturen (AC).xlsx
    22,4 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Kijk hier eens naar...Alleen een tabel gemaakt met slicers. Sorteer en zie de resultaten in de slicers of in de gele cel..
 

Bijlagen

  • facturen.xlsx
    34 KB · Weergaven: 19
Microsoft Office professional 2013

Wat doet een draaitabel? Ik bedoel, zo lang het werkt denk ik dat het ok is ;-)
 
Kijk hier eens naar...Alleen een tabel gemaakt met slicers. Sorteer en zie de resultaten in de slicers of in de gele cel..

Dat zou kunnen werken, ik ga het even laten zien aan mijn facturatie medewerkster, maar lijkt me wel goed zitten.
 
In bijlage een optie.

Let op, het betreft matrixfuncties (d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter) als je geen Excel 365 gebruikt).

Tevens gedemonstreerd een draaitabel (op blad1).

P.S. Welke Excel versie gebruik je?

Ik vermoed dit de meest perfecte aansluiting is op mijn sheet.
Waarvoor dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan