Webpagina's converteren naar PDF gaat niet goed...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropie58

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
112
Goedenavond jongens,

Wederom doe ik graag een beroep op jullie kennis.

Waarom dit opeens speelt, ik heb geen idee. Maar het lukt mij ineens niet meer om een webpagina te converteren naar PDF. De webpagina's die ik nu als proef naar PDF probeer te converteren, bevatten nu alleen nog maar de blauw onderstreepte tekst; dus niets geen afbeeldingen (HTML) en dus totaal geen weergave zoals de originele webpagina. Het maakt niet uit welke PDF-reader ik gebruik; Adobe Acrobat DC, Adobe Reader DC of PDF-XChange Editor, ik krijg overal alleen maar linkjes in beeld. Ik maak in mijn browser (Vivaldi) gebruik van de Adobe-convert extension. Als ik daarentegen de webpagina via de Evernote webclipper download, wordt de pagina binnen Evernote perfect weergegeven. Mochten jullie de Vivaldi-browser niet kennen, deze draait ook op de Google Chrome engine, net als de nieuwe Windows 10-browser. Bijgevoegd twee print screens van de instellingen van de Adobe-convert extension voor zover ik deze heb kunnen vaststellen.

Ongetwijfeld is het een instelling die ik ergens zou moeten kunnen aanpassen, maar ik zou niet weten waar ik het zoeken moet, temeer daar de genoemde PDF-readers er nu blijkbaar allemaal last van hebben.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

B.v.d.

Rob.


Enable GingerCannot connect to Ginger Check your internet connection
or reload the browserDisable in this text fieldRephraseRephrase current sentenceEdit in Ginger×Enable GingerCannot connect to Ginger Check your internet connection
or reload the browserDisable in this text fieldRephraseRephrase current sentenceEdit in Ginger×Enable GingerCannot connect to Ginger Check your internet connection
or reload the browserDisable in this text fieldRephraseRephrase current sentenceEdit in Ginger×
 

Bijlagen

  • Screenshot_3.jpg
    Screenshot_3.jpg
    42,7 KB · Weergaven: 25
  • Screenshot_4.jpg
    Screenshot_4.jpg
    73 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Ik begrijp uit jouw aanhef dat de meisjes niet mogen meedenken ?
 
Ik begrijp uit jouw aanhef dat de meisjes niet mogen meedenken ?

Sorry als ik jou geschoffeerd heb. Het was in ieder geval niet de bedoeling, gewoon een manier van praten. Zoals bijv. een leraar die tegen een groep leerlingen (dames en heren) roept: "Jongens, jullie moeten wel luisteren". Maar goed, ik neem aan dat jij loopt te dollen?

Ook dames zijn meer dan welkom om mijn vraag te beantwoorden. Graag zelfs!
 
Werkt dit? Vanuit Chrome of Edge kies je Afdrukken > Naar PDF
 
Werkt dit? Vanuit Chrome of Edge kies je Afdrukken > Naar PDF

Dank voor jouw reactie. Vanuit Vivaldi werkt dit inderdaad ook zo; dus ik denk dat dit dan toch de beste en meest eenvoudige oplossing is. Maar toch, no offence, hoop ik dat iemand mij kan aangeven waar het binnen Adobe Acrobat dan kennelijk toch ergens fout gaat, en dat iemand mij op de juiste instellingen kan wijzen? Ik heb nooit moeite met het op kunnen doen van een extra stukje onderwijs.

Maar in ieder geval, nogmaals mijn dank voor jouw reactie.

Rob.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan