Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Weergeven resultaten 1 tot 6 van 6

Onderwerp: vanuit Userform in Tabel opslaan

Junior Member
    Vraag is opgelost

vanuit Userform in Tabel opslaan

Goedemiddag allen,

Ik ben een leek in Excel maar toch gaan proberen om er iets van te maken.
    Ik heb ook een boek gekocht voor dummies maar ik kom er nog niet uit....

Ik heb een vraag over Userform opslaan naar worksheet:

Userform heb ik aangemaakt en hij zet het bij de knop "Next" door naar sheet "Hoofdmenu".
    Alleen heb ik hier een tabel staan en alleen de eerste regel word gevuld. Bij een nieuwe order word de eerste eerste overschreven.
    Dus ik krijg niks onder elkaar. Daarnaast staat een knop "Opslaan" op de worksheet en wil ik met opslaan dat ik een regel selecteer en aan de hand van de datum dat hij in het juiste Tabblad word geplaatst maar ook in het tabel blijft staan.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.
    mvg Peter
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Mega Senior
    Verenigingslid

Voor de eerste vraag.
    Code:
    With Sheets("Hoofdmenu").ListObjects(1).ListRows.Add
        .Range.Resize(, 35) = Array(TextBox19.Text, Textbox20.Text, TextBox21.Text) 'etc. etc
    End With
    Ik had niet goed gekeken dus code aangepast.
    De rest van de textboxen kun je zelf wel invullen.

De tweede vraag is me niet duidelijk, dus leg eens precies uit wat je hiermee bedoeld.
    Laatst aangepast door AD1957 : 1 augustus 2021 om 15:27
    Met vriendelijke groet,
    Albert

Giga Honourable Senior Member
    Haal eerst alle lege regels uit de tabel in het blad Hoofdmenu en gebruik net als de suggestie van @AD1957

Code:
    Private Sub Bevestigen_Click()
      Sheets("Hoofdmenu").ListObjects(1).ListRows.Add.Range.Resize(, 35) = Array(Format(TextBox19, "mm-dd-yyyy"), Format(Textbox20, "mm-dd-yyyy"), TextBox21.Text, _
      TextBox22.Text, Textbox1.Text, TextBox2.Text, TextBox3.Text, TextBox4.Text, TextBox5.Text, TextBox6.Text, TextBox7.Text, TextBox8.Text, TextBox9.Text, TextBox10.Text, _
      TextBox11.Text, TextBox12.Text, TextBox13.Text, TextBox14.Text, TextBox15.Text, TextBox16.Text, TextBox23.Text, TextBox24.Text, TextBox25.Text, TextBox26.Text, TextBox27.Text, _
      TextBox28.Text, TextBox29.Text, TextBox30.Text, TextBox31.Text, TextBox32.Text, TextBox33.Text, TextBox34.Text, TextBox35.Text, Textbox17.Text, TextBox18.Text)
      Unload Me
    End Sub
    Vraag 2 is compleet overbodig. Hiervoor zijn filters draaitabellen en nog meer mogelijkheden voor uitgevonden.
    Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

Junior Member
    Goedenavond,

Allereerst bedankt voor uw snelle reactie.
    Knippen plakken en erbij zetten aan textboxen maar ik doe denk ik iets verkeerd.
    Ik heb het tabel kleiner gemaakt want wat ik ingaf stond onderaan de lijst maar daar kwam later achter.
    Ook de datum word de dag en de maand verdraaid. Ik zoek me helemaal gek en zie door de bomen het bos niet meer.

mvg Peter
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden
    Laatst aangepast door schuul81 : 1 augustus 2021 om 20:57

Giga Honourable Senior Member
    Er zijn meerdere reacties. De oude code moet je natuurlijk wel eerst weghalen.
    Haal eerst alle lege regels uit de tabel in het blad Hoofdmenu
    is ook niet echt gelukt.
    Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet dwingen te drinken.

Junior Member
    Goedenavond VenA,

Bedankt, ik ga morgen weer verder en hopen dat het allemaal lukt.

Mvg Peter

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl

Regels
Help