Bsod

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb vorige week windows opnieuw geïnstalleerd op mijn laptop.
Bijna dagelijks krijg ik nu echter BSOD's. De computer start meteen direct op, dus er is geen informatie zichtbaar over het probleem.
Hoe kan ik ontdekken wat de oorzaak is van deze BSOD's?

Vriendelijke groet,
Marianne
 
Dankjewel @Aar,
Stap 1 heb ik uitgevoerd.
Natuurlijk hoop ik dat het nog heel lang duurt voordat ik stap 2 kan uitvoeren...
 
Hallo, Je kan in logboeken kijken omdat iedere geregistreerde fout of beperking daar in staat. Klik met rechts op Start en kies Logboeken. De drivers moeten worden opgehaald van de site van de fabrikant van de laptop. Controleer daarna bij Apparaatbeheer of ze geen uitroepteken in de kleine pictogrammen hebben. Installeer beter geen oude Windows versies en werk bij tot de laatste versie. Windows heeft geheugen controle en schijf controle.
 
Mijn ervaring is dat Logboeken lastig te doorgronden zijn door de vele dingen die Windows logt. Beste hulpmiddels zijn tools om dumps uit te lezen, zoals WhoCrashed.
Zet dan wel de dump-instellingen op volledig. Dan heb je meer duidelijk wat er verantwoordelijk kan zijn. Ook is de errorcode van groot belang, die geeft ook vaak aan waar je het probleem kan zoeken.

@Aar,
Om ons wat werk te besparen:

- Gaarne alleen de quote (reageer) functie gebruiken als deze echt nodig is, dus als het bericht waar je op antwoordt ergens midden in het draadje zit of wilt reageren op een gedeelte van de tekst.
- Gebruik de quote functie niet als je direct antwoordt op het laatste bericht in het draadje. (alleen als je een selectief stukje wilt quoten daarvan om het er uit te lichten). Probeer er ook rekening mee te houden dat je foto's alleen meequote als het écht nodig is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@aar: je weet dat de QUOTE knop niet bedoeld is als antwoord knop, of om complete berichten te herhalen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan