Bladmuziek omzetten naar losse partijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldB03

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2017
Berichten
7
Beste allemaal,

Ik heb bladmuziek in PDF formaat waarin alle instrumenten, vocals etc in verwerkt zitten.

Ik wil dit omzetten naar losse partijen per instrument/vocal. Zodat elk instrument/vocal zijn/haar eigen bladmuziek heeft.

Wie weet hoe ik dit kan doen?

Mijn dank is groot!
 
PDF kan je niet meer (eenvoudig) aanpassen.
Dus vraag het origineel bij de maker, en vraag waarin die de bladmuziek maakt.
Ik vermoed dat die dit met een muziek-editor doet, en dat is het de vraag of er nog een betaalde licentie aan vasthangt.

Of laat de maker dit voor je doen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw reactie!

Het betreft een sheet voor een musical liedje! Dus daarin zitten teksten, piano, keyboard, harp etc allemaal verwerkt in 3 lijnen. Als ik hem via PDFfoMUSIC converteer dan kan hij deze wel goed afspelen (als je hem afspeelt daar) maar als ik hem dan wil omzetten naar de losse instrumenten die er in verwerkt zijn dan loop ik spaak..
 
Op wat voor manier loop je spaak?
Dat klinkt best algemeen.

Ik denk dat weinig mensen hier PDFtoMUSIC zullen hebben, maar hier kan je de handleiding vinden.
 
Het maakt niet uit of het PDFtoMUSIC is hoor of een ander programma vind ik ook prima.

Persoonlijk vind ik het moeilijk om de partijen los uit elkaar te trekken. Op dezelfde lijn zie je een piano en een harp tegelijk in maat 13 (even een fictieve maat).

Ik wil voor ieder instrument een eigen score hebben. Nu staan alle noten van elke instrument in 1 score. Wellicht dat dit een betere uitleg is.. anders plaats ik morgen wel even een stukje score en dan kan ik uitleggen wat ik precies wil..
 
Sowieso moet het programma de contouren van de bladmuziek herkennen als muzieknoten en toonladders. Een soort OCR dus.
Zoiets zal je vast niet gratis vinden, omdat er voor de softwarebouwers veel werk in zit om dit te maken.

Kan je niet bij de eigenaar vragen of die het project-file kan aanleveren? Dan kan je zelf met de software makkelijk de partijen eruit (laten) filteren en deze apart opslaan als PDF.
Dit lijkt mij de makkelijkste weg die zeker foutloos is.

PS: Let er wel op dat er ook copyright op bladmuziek rust. Ik zeg het maar eventjes... ;-)
 
Laatst bewerkt:
Musescore is gratis en kan (in testfase) pdf importeren (online geconverteerd).
De notatie zelf kan je na importatie verder bewerken.

Ik ga wel mee met de copyright opmerking van Aar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan