hoe sluit ik deze netwerkkabel aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
1.087
ik wil deze installatie netwerkkabel aansluiten, maar ik herken de kleurcodes niet:
https://ibb.co/zs9Mnys

De kleurcodes zijn dus bij alle aders een volledige kleur. Dus alles is als een setje, bruin met wit, blauw met wit,groen met wit en oranje met wit.

Iemand die eea kan verduidelijken?
|
Dank.
 
De gekleurde ader en de bijbehorende witte ader zijn waarschijnlijk een om elkaar gedraaid setje.
 
Wat @edmoor zegt. Daarin ga ik ook mee.
 
Hallo

Ik zie duidelijk twisted pairs van bruin , oranje , etc ....

Is dus niets speciaals ....

Hou uiteraard de twisted pairs aan , zoals gewoonlijk ... , deze dienen om storing / interferentie te voorkomen.


Maar:

Wat ik wel niet kan zien op uw foto .... , is of de aders een vaste kern hebben , of soepele geleiders ....

Mochten dit geen vaste kernen zijn , zul je waarschijnlijk andere connectoren moeten kopen.

Peter
 
dit is geen "gangbare" kabel(ik denk cat7), waar je normale de combinatie oranje/oranje wit hebt, zijn deze laatste volledig wit. Dus oranje/wit, git/groen, enz ontbreken en zijn volledig wit. Het probleem waar ik mee zit, is hoe ik die volledig witte dan moet aansluiten. Is dat dan gelijk aan de cat5/6 aansluiting of toch weer anders.

https://www.netwerkkabel.eu/nl/blogs/blog/hoe-maak-je-een-cat-6-kabel/
Dit is de standaard aansluiting.
 
Wat ik al zei, de volledig witte die om de oranje heen is gedraaid is de oranje/wit, enz.
De aansluitvolgorde blijft gelijk.
 
Dat denk ik dus ook, maar is dat ook zo. Is cat7 kabel altijd qua kleuren en twisting gelijk aan cat 5, 6 enz.
Waar ik nml mee zit, ik heb cat 7 liggen(buiten) en ik weet even niet hoe en met wat ik die moet aansluiten op mjjn wifi AP wat buiten gaat komen en hoe binnen op de switch.
Het is isolatiekabel, dus geen connector rechtstreeks op de kabel. Een kleine cat7 patchpanel(4 aansluitingen)vind ik niet. Een cat 7 wanddoos is misschien een optie.
En dan zit ik nog met buiten. Ik heb nog geen cat7 aansluiting voor buiten gevonden.
 
Hallo

"Is cat7 kabel altijd qua kleuren en twisting gelijk aan cat 5, 6 enz."

De kleuren doen er op zijn lelijkst gezegd niet toe .....

Gaat hem uiteindelijk om de twisted pairs ....

Bruin/wit is gelijk aan bruin / bruinwit .....

Uiteraard hou je je aan de kleurencode ... , kwestie dat de sukkelaar die later na u komt er ook snel aan uit geraakt ...

Zoals reeds eerder vermeld ... geen idee of dit soepele aders zijn .... geen antwoord hierop gekregen ...

Peter
 
Ik weet dat ansich de kleurcode er niet toe doet, maar je wilt het wel zo origineel nodig hebben. Neemt niet weg dat ik het goed wil doen en wanneer de aders die een dubbele kleur zouden moeten hebben allemaal wit zijn, dan gaan mijn wenkbrauwen omhoog.
En de kabel is isolatiekabel, de soepelheid valt dus tegen.
 
Het is wit op kleur, zit er aan de andere kant nog wel een connector?
Als je de kabel iets verder srtipt en de buitenmantel weghaalt zie je ook beter de aderparen!

Het moet zoiets zijn.

utp-kabel-cat-7-slika-98513648.jpg
 
Het is wit op kleur, zit er aan de andere kant nog wel een connector?
Als je de kabel iets verder srtipt en de buitenmantel weghaalt zie je ook beter de aderparen!

Het moet zoiets zijn.

Bekijk bijlage 358965

Er zit geen connector aan.
Ik lees hier



https://www.utp-kabel.nl/blog/waarom-hebben-onze-cat7-patchkabels-cat6a-connectoren.html

Dat ik cag6aspullen kan gebrukken.
Nu alleen nog zien te achterhalen hoe eea aan te sluiten qua kleuren doordat de aders die normaal dubbele kleuren moeten hebben, nu volledig wit zijn.
 
De kleuren doen helemaal niet ter zake Moet gewoon van pin X naar pin X. Dus al zijn alle draadjes wit dan werkt het nog. Kleurtjes zijn ervoor op het geheel wat uniform te maken. Huur een student aan huis in voor dit soort simpele zaken.
 
Nu alleen nog zien te achterhalen hoe eea aan te sluiten qua kleuren doordat de aders die normaal dubbele kleuren moeten hebben, nu volledig wit zijn.
Dat is nu al een paar keer uitgelegd.
Wat snap je er niet aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan