Remote aan/uit knop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
233
Omwille van het gezicht, wil ik mijn computerkast en zo veel mogelijk kabels wegwerken. Daarom vraag ik me af of er een soort remote aan/uit knop bestaat voor je PC. Zodat je die ergens op je bureau kan aandoen, zonder dat je bij de kast hoeft te komen. Ik heb een zeer basale PC van Medion. Ik heb wel op Google gekeken maar kom er niet echt uit. Heeft iemand enig idee? Alvast bedankt!

Groetjes
Georgette
 
Ik zet hem op mijn Logitech K270 met aan powerknop uit op dit keyboard. Bij mij gaat ie dan in de sluimerstand/hybernate, maar je kunt ook kiezen in het Energie schema via Configuratiescherm voor "echt uit"..
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor je reactie. Das wel een slim idee om een toetsenbord met aan/uit knop te nemen. Werkt een dergelijk toetsenbord met elke PC? En heeft elke PC de mogelijkheid om in een Energie Schema de functie van die toets te veranderen? Als ik namelijk nu naar mijn energie instellingen kijk, zie ik een dergelijke instelling niet. Maar ik weet niet of dat verandert als ik een ander toetsenbord zou aansluiten?
 
Zet eens een (paar) plaatje(s) neer hoe het bij jou er uit ziet.

Leesvoer:
https://support.microsoft.com/nl-nl...plaatsen-2941d165-7d0a-a5e8-c5ad-8c972e8e6eff

En nog meer praktisch:
https://www.thefastcode.com/nl-eur/... / uit-knop doet.&text=pc-toetsenbord heeft.-
,U%20kunt%20kiezen%20tussen%20Niets,Slaapstand%2C%20Slaapstand%20en%20Scherm%20uitschakelen.

Aan / uit-knoppen en deksel> Actie aan / uit-knop : Hiermee kunt u bepalen wat er gebeurt als u op de knop van uw computer drukt fysieke aan / uit-knop . U kunt kiezen tussen Niets doen, Slaapstand, Sluimerstand, Afsluiten of Het beeldscherm uitschakelen.

Dezelfde optie is beschikbaar via Configuratiescherm> Hardware en geluiden> Energiebeheer> Kies wat de aan / uit-knop doet.
 
Met een knop op je toetsenbord kun je de pc enkel in slaapstand zetten. Hij kan op die manier volledig uit en weer aan.

De aan/uit knop is een simpele knop in elke pc. In principe kun je de kabels vanaf het moederbord verlengen naar een extra schakelaar op je bureau.
 
@Scrapheap: Wel erg jammer dat ze het niet naar NL willen sturen....:eek:
 

Bijlagen

  • afbeelding_2021-08-06_131714.png
    afbeelding_2021-08-06_131714.png
    30,5 KB · Weergaven: 30
Bedankt voor het meedenken allen! Ik ga voor de externe powerknop, simpelweg vanwege de kosten. Ik heb het eerder niet kunnen vinden omdat ik niet de goede zoektermen gebruikte, nu via de links is dat wel gelukt. Bedankt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan