Problemen met/tijdens verbinding met Fritz!Fon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maralin

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2021
Berichten
13
Windows 10 Pro met Voipbuster.
Fritz!Fon is een dect toestel via de router.

Ik heb een vast nummer via BudgetPhone 1,25 euro per maand.
Alle uitgaande gesprekken gaan als de pc aanstaat via VoipBuster (goedkoop).

Ik bel nooit uitgaand via de Fritz!Fon omdat die dan via BudgetPhone gaan en moet ik dan dik betalen.

Echter, ik moet bereikbaar zijn en mensen bellen mij dan (immers de pc staat uit) via de Fritz!Fon. Inkomend verkeer gaat dus altijd via de Fritz!Fon.

Uitgaand gaat dus prima want als ik moet bellen staat de pc wel aan.

Maar wat gebeurd er altijd met inkomende gesprekken. De telefoon (dect-toestel) gaat over en de persoon zegt met Mieke Jansen, bel ik gelegen? En dan wordt de verbinding verbroken. Gesprek kan iets langer duren, maar het is altijd hetzelfde en mensen bellen dan niet nog een keer. Het lijkt er immers sterk op dat ik de verbinding opzettelijk verbreek. Zeer vervelend, want dat is niet zo. Ik kan de oorzaak niet vinden en in de telefoonwinkel weten ze het niet of draaien er om heen met een kletsverhaal, immers ze willen hun eigen product verkopen. Wie weet wat hier speelt?
 
Laatst bewerkt:
Is de router al een keer gereset en opnieuw ingesteld?
Zou een firmware update vd router, als die er is, bijdragen?
 
firmware update vd router, als die er is, bijdragen
Niet meer mogelijk, te oud. Resetten, ik zal eerst eens kijken wat er in de router staat.

edit:
ik heb deze eens uitgevinkt: Call rejection on busy (busy on busy)
Incoming calls will be rejected when the number called is configured on a telephony device on which a call is already being conducted.
 
Laatst bewerkt:
Kan ook nog iets met je router/firewall zijn. VOIP kan helaas nogal lastig te troubleshooten zijn.

Ben benieuwd of je pas gezette vinkje helpt, want feitelijk is dat de optie om binnenkomende gesprekken te weigeren terwijl je al aan het bellen bent.


Ter verdediging van de winkel. Er is dus een klant die een oplossing zoekt die enerzijds heel belangrijk is en anderzijds geen drol mag kosten. Er daar mag je dan je tijd in gaan steken om dit uit te zoeken, natuurlijk gratis onder de vlag van service. Komt nog bij dat als je iets aanraadt en het werkt morgen niet meer, dat je dan ook nog verantwoordelijk wordt gehouden voor de oplossing. En in de tussentijd shopt de klant feitelijk bij andere bedrijven (VOIPbuster).
 
Om welke router gaat het?
En heb je de support van AVM (makers FritzBox) al gevraagd? Het kan een bug zijn dat de verbinding verbroken wordt, die met een software-update te verhelpen is.
 
Er zijn geen updates meer en ook geen ondersteuning. Zo gaat dat bij AVM. EOL dan is het ook het einde, gestopt met marketing, verkoop, onderhoud en support.

Het heeft ook altijd wel goed gewerkt. Alleen was plotseling een keer dect uitgeschakeld, wist ik niet. Iemand zei, ik kan je met geen mogelijkheid bereiken met meerdere nummers had hij gebeld. Toen in de router gekeken en Dect was uitgeschakeld.
 
Hoe oud is die Fritz!fon dan dat je geen support meer krijgt?
 
Het zou in ieder geval erg plezierig zijn als merk en type van zowel de telefoon als de router vermeld zouden worden.

Ben trouwens even bij 'budgetphone' op de site gaan kijken, maar iets van € 1,25 per maand kan ik zo snel niet vinden.
Het is bovendien wel een heel klein bedrijf met maar 4 werknemers, de kans dat je heel veel knowhow gaat vinden is vrij klein.
 
Kan zelf wel bepalen of de router nog ondersteuning heeft! Ga niet verder in deze topic omdat het op afstand toch niet op te lossen is. Volgens destijds AVM alles automatisch, maar dat is niet waar. De afdeling telefonie binnen de router kent 'tig' instellingen en daar zijn er vele die je niet begrijpt of de consequenties er niet van kunt overzien.

Bij BudgetPhone heb ik een nummer gekocht en dat kost 1,25 per maand. Verder geen belkosten. Maar is wel een provider. Dus als ze willen kunnen ze de zaak frustreren. Zoals iemand anders al schreef is de wereld van dat VoIP- en mobiele telefonie een heel andere, uitgebreidere en ingewikkelder dan een simpele vaste aansluiting.

Bedankt voor alle informatie.
 
Om iets op afstand op te lossen is zoveel mogelijk informatie verstrekking nodig, zoals gebruikte hardware, heeft het ooit wel goed gewerkt of is er iets aan vooraf gegaan waardoor het niet meer werkt enzovoort. Dat scheelt ons een hoop gegis in de ruimte.
Maar goed, als jij ervan overtuigd bent dat het niet op afstand op te lossen is, dan wens ik je verder veel succes (en vraag me dan gelijk af waarom je het topic dan überhaupt gestart bent)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan