Nieuwe mobiele telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maralin

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2021
Berichten
13
Gezien de uitkomst van de andere topic en dat niemand daar raad mee weet, stel ik dan de volgende vraag. Het is onmogelijk om zo nog langer door te werken met die Fritz!Fon. De instellingen in de Fritz!Box zijn ingewikkeld en zeer uitgebreid. Nogmaals verbinding komt bij inkomend verkeer tot stand en dan weg. Groot raadsel!

Ik heb totaal geen verstand van mobiele telefonie en begrijp weinig van al die instellingen e.d. Ik ben de laatste in Nederland die nog geen mobiele telefoon heeft. Volgens mij moet je wel een verbinding hebben met internet, via de router dan.

Nu wil ik er één aanschaffen via een Phoneshop of Caiway (mijn internetprovider) maar ik wil daar geen abonnement bij, immers ik wil via VoipBuster bellen dus inkomend en uitgaand via VoipBuster en Voipconnect. Mogelijk moet ik dan een ander nummer hebben en hoe krijg je dat? Een toestel van 150,- kan wel.

Wie weet hoe te handelen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen "vaste" aansluiting of nummer. Dat is een gekocht betaald nummer via BudgetPhone en ik werk uitsluitend met VoiP.

Ik wil het probleem niet meer oplossen want dat lukt toch niet zoals ik in de andere topic al aangaf. Er is niemand in de buurt die kennis heeft van de router het Dect/systeem en de router (verouderd) die dat nog gaat oplossen. En daarbij komt dat daar het probleem helemaal niet hoeft te liggen. Het kan ook W10 en BudgetPhone zijn.

De nieuwe vraag/topic is welke mobiele telefoon/welk systeem te kopen waarop ik Voipbuster en Voipconnect kan gebruiken. Een mobiele telefoon werkt toch ook op internet. Provider? Systeem? Nieuw nummer? Installatie? Prijs?
 
Laatst bewerkt:
Even een paar dingen rechtzetten:

Er bestaat een 'mobiele aansluiting', en dan heb je een mobiele telefoon die je bij wijze van spreken overal op de wereld kan gebruiken, en dan heb je een 06-nummer, SIM-kaart een aansluiting bij een mobiele telecom provider.
Er bestaat een 'vaste aansluiting' waarmee je via een bekabeling die in je huis binnenkomt kan bellen. Dus zoals iedereen die van de PTT kreeg. Hoewel het vroeger analoog ging, gaat dit nu digitaal via VOIP, maar in principe merk je er niks van.

Dus als ik je topic lees heb je wel een vaste aansluiting. Dat je DECT-telefoon draadloos is, verandert er niks aan. Ook in 1995 had ik al een draadloze telefoon op mijn vaste PTT-aansluiting.

Om op je vraag terug te komen:
Heb je al contact gezocht met AVM, de maker van de Fritzbox en FritzFon? Misschien hebben die een oplossing?
Als je echt een nieuwe vaste telefoon wilt kopen is er keuze genoeg. Het ligt er ook aan welke router je nu hebt? Ikzelf heb een Fritzbox waar twee normale draadloze telefoonsets aan gekoppeld zijn op beide een verschillend telefoonnummer via VOIP.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op de Helpmij.nl forums. Zeker kan je op de mobiel via de browser op Internet maar VOIP diensten hebben veelal ook eigen apps die je in de Google Playstore (Android) kunt downloaden. Bijvoorbeeld MobileVOIP van Dellmont Voip hier: https://play.google.com/store/apps/details?id=finarea.MobileVoip Daar kan je jou VOIP Buster account ook bij gebruiken. Er is veel te vinden wanneer je in de PlayStore zoekt.

VoipConnect is een programma voor op de PC, dus Windows of Mac. OS X.

VOIP via de Internet provider is trouwens meestal duurder in belkosten.

Je kan natuurlijk mobiel Internetten, daarvoor heb je databundels, die je bijvoorbeeld binnen een paar weken moet opmaken en data tegoeden per maand en onbeperkt mobiel dataverkeer. Wel duur allemaal maar je kan op veel plaatsen via WiFi internetten en dat is gratis, zoveel je wil. Ik ben bij Simyo en daar kan ik, via hun app, gemakkelijk mobiel verkeer uitzetten. Bij PrePay leg je een klein beltegoed in en dat blijft geldig wanneer je tenminste halfjaarlijks belt. Probeer een telefoon te vinden die de laatste Android versie heeft en voldoende geheugen voor opslag want apps kunnen slechts zeer gedeeltelijk nog iets van gegevens opslaan op de "externe" geplaatste, micro SD, geheugenkaart. Voldoende is 64 Gb opslag en onvoldoende de helft 32 Gb. Voor jou budget zal het misschien tweedehands worden of 32 Gb dus is het een kwestie van afzien van een deel van de apps die je er op zou kunnen installeren. Geen routeplanner of iets dergelijks. Zelf heb ik een duurdere en deze heeft een 4020 mAh batterij en snelladen, GPS, kompas, gyroscoop, beweging en nabijheid sensor, betere camera, WiFi en Bluetooth enzovoort. Voor jou zijn belangrijk; een groot en duidelijk scherm, batterijduur, goede voorzijde camera en microfoon/luidsprekers. Cheers
 
Bedankt voor alle antwoorden. Het is een vreemde zaak dat je zo veel uitleg nodig hebt bij het principe van 'simpel' bellen.
Het is bijzonder triest dat niemand in mijn omgeving zegt, ik begrijp wat je wilt en ik ga dat in orde maken. Dat is de moderne maatschappij en de "jeugd" van nu. Dus ik moet naar een telefoonwinkel en dan vragen verkoop me een telefoon met Voipbuster en Voipconnect geïnstalleerd en met internet en dat ik kan bellen en gebeld worden en wat kost dat. Punt. Werkt het niet moet ik weer naar de winkel.
 
Vrij simpel: stel jezelf de vraag hoeveel mensen in NL er op dezelfde manier bellen en je hebt het antwoord.....
Zeer, zeer weinig omdat het gros het gemak van bellen via de ISP wil en de kosten daarvan voor lief neemt.
Zoveel mensen, zoveel wensen dus het zal niet makkelijk, zo niet onmogelijk worden iemand te vinden die alle mogelijke combinaties / mogelijkheden kent.
Voipbuster en Voipconnect zul je toch zelf moeten installeren, er is geen enkel mobiel toestel verkrijgbaar wat dit voor-geïnstalleerd heeft.
Voor jouw situatie moet je eerst een voorstudie van een paar dagen doen om jouw vragen te beantwoorden.
Kan mij niet voorstellen dat een willekeurige verkoper / telefoonwinkel zo'n grote marge heeft op een mogelijke verkoop aan jou dat dat uit kan.....
 
Precies. Het is exact zoals jij schrijft. Er moet een duur abonnement aan te pas komen, je moet hoge belkosten hebben, immers dat levert geld op. Ik lees net over Surface Neo en Surface Duo, over de duizend euro. Waar zijn de mensen toch mee bezig!

Nu had ik een nieuw idee. Een tablet met windows 10 die kan toch de hele dag, in ieder geval overdag aanstaan en dat draadloos. Kun je die niet gebruiken dan? Hoe maakt die verbinding met internet? Ik zit bij Caiway, zit internet via de tablet er dan niet bij in. Met Windows 10 kan ik wel overweg en dan gewoon Voipbuster installeren. Kijk de pc kan ik onmogelijk de hele dag laten aanstaan. En de telefoon buiten het huis meenemen doe ik toch niet.
 
Een tablet maakt internetverbinding via WiFi, dat lijkt mij een no-brainer.Als je internet hebt van Caiway heb je naar alle waarschijnlijkheid ook een modem / router van Caiway.
Die heeft ook WiFi aan boord dus ik zie daar verder geen probleem...
 
Dan wil ik nog aanvullen dat Windows op de computer heel anders is dan Windows op een telefoon. Het is dan Windows Mobile. Dat is niet te vergelijken. VoipConnect zal alleen werken op een PC of Laptop PC.

Een tablet kan je gebruiken voor Internetten via jou eigen WiFi verbinding met de router. Net als bij een telefoon is het installeren van een app snel voor elkaar. Er zijn vele mogelijkheden om over Internet te bellen of te vergaderen en binnenkort stelt Apple hun populaire Facetime beschikbaar voor gebruik onder Android. Over Internet bellen is trouwens niet het zelfde als een vaste telefoonlijn hebben waarvoor de provider gebruik maakt van het www of een nummer dat je belt om via zo een Internetverbinding naar vaste nummers te worden doorverbonden.

Op YouTube zijn video's te vinden over telefoons en ervaringen ermee. Zie verder mijn eerdere post, de camera's aan de voorkant zijn vaak slecht en ook bij nieuwe modellen telefoons. Het zien van de resultaten en het lezen van beoordelingen is dus een must. U zal het met uw budget op Marktplaats moeten zoeken.
 
Ik maak voor mijn Freevoipdeal gebruik van mijn mobiel (Iphone) met de MobileVOIP app. Die app werkt ook op mijn Android tablet.
Uitbellen gaat uitstekend. Een probleem kan er zijn... als je internet provider de voip poort niet aan jou vrij geeft.... dan kun je totaal niet gebeld worden.

Bij jou kan er gebeld worden maar de verbinding stopt en dat moet dan met iets anders te maken hebben en het meest logische is wat vaker genoemd is, de router...

Dat 5060 poort thema wordt hier besproken:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/61985874#61985874
oplosrichtingen:
https://avm.de/service/wissensdaten...ettelefonie-Software-mit-FRITZ-Box-verwenden/
3cx erbij doen: https://www.3cx.com/blog/docs/change-default-port-fritzbox/
 
Laatst bewerkt:
Caiway heb je naar alle waarschijnlijkheid ook een modem / router van Caiway.
Die heb ik wel maar is niet aangesloten door Caiway. Aangesloten is de Fritz!Box.

Maar een tablet heeft dan toch internetverbinding, staat aan (overdag), heeft Windows 10, heeft VoipBuster waarom zou ik dan niet uit kunnen bellen en inkomende gesprekken ontvangen?

@route99
Bij jou kan er gebeld worden maar de verbinding stopt en dat moet dan met iets anders te maken hebben en het meest logische is wat vaker genoemd is, de router...

Ja, daar kom je niet uit. De verbinding is er, dus die instelling in de router is goed. Soms direct maar ook later na een minuut of wat wordt de verbinding verbroken dan lijkt mij het dat niet de router de oorzaak is maar eerder BudgetPhone de zaak frustreert.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard heeft die Fritz!Box ook wifi, ik heb er zelf ook 1...
Ik bel zelf ook VoIp via een prepaid account bij CheapConnect...daarvoor heb ik een Gigaset VoIp setje aangeschaft een jaar of 3 geleden.
Ik bel jaarlijks voor nog geen € 60 ( ook internationaal en incl. de accountkosten van € 9 / jaar ).
Wellicht moet je eens grasduinen of je buiten BudgetPhone nog ergens anders terecht kunt voor vergelijkbare kosten....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan