Nieuwe mobiele telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maralin

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2021
Berichten
13
Gezien de uitkomst van de andere topic en dat niemand daar raad mee weet, stel ik dan de volgende vraag. Het is onmogelijk om zo nog langer door te werken met die Fritz!Fon. De instellingen in de Fritz!Box zijn ingewikkeld en zeer uitgebreid. Nogmaals verbinding komt bij inkomend verkeer tot stand en dan weg. Groot raadsel!

Ik heb totaal geen verstand van mobiele telefonie en begrijp weinig van al die instellingen e.d. Ik ben de laatste in Nederland die nog geen mobiele telefoon heeft. Volgens mij moet je wel een verbinding hebben met internet, via de router dan.

Nu wil ik er één aanschaffen via een Phoneshop of Caiway (mijn internetprovider) maar ik wil daar geen abonnement bij, immers ik wil via VoipBuster bellen dus inkomend en uitgaand via VoipBuster en Voipconnect. Mogelijk moet ik dan een ander nummer hebben en hoe krijg je dat? Een toestel van 150,- kan wel.

Wie weet hoe te handelen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen "vaste" aansluiting of nummer. Dat is een gekocht betaald nummer via BudgetPhone en ik werk uitsluitend met VoiP.

Ik wil het probleem niet meer oplossen want dat lukt toch niet zoals ik in de andere topic al aangaf. Er is niemand in de buurt die kennis heeft van de router het Dect/systeem en de router (verouderd) die dat nog gaat oplossen. En daarbij komt dat daar het probleem helemaal niet hoeft te liggen. Het kan ook W10 en BudgetPhone zijn.

De nieuwe vraag/topic is welke mobiele telefoon/welk systeem te kopen waarop ik Voipbuster en Voipconnect kan gebruiken. Een mobiele telefoon werkt toch ook op internet. Provider? Systeem? Nieuw nummer? Installatie? Prijs?
 
Laatst bewerkt:
Even een paar dingen rechtzetten: