3 Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudike6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2020
Berichten
345
Probleem 1. Als ik op ''Typ hier om te zoeken'' Klik kan ik niet typen. Hoe kan dit?
Probleem 2. Ik krijg steeds windows critical error of hoe dat ook heet. Er staat dan: ''Er is een probleem met dit systeem, foutgegevens worden verzameld. Daarna word de pc opnieuw opgestart.
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet je Windows installatie herstellen. Je raakt zo van alles kwijt.

Ik zou repareren. Geef de opdracht sfc /scannow om de beveiligde systeembestanden te controleren. Als Windows dan niet goed werkt is de oorzaak vaak gelegen in een corrupt bestandssysteem of fouten op de harde schijf. Doe een schijf controle van c: via Verkenner en Eigenschappen. Repareer wel het bestandsysteem maar niet sporen en sectoren, omdat de kans dan groot is dat de schijf niet meer benaderbaar is en de gegevens voorgoed verloren. Tenslotte kent Windows 10 ook een geheugen controle. Voor de rest zou Logboeken iets van een reden kunnen geven. Rechts klikken op Start en Logboeken kiezen. Fouten daarin zijn trouwens normaal, het gaat om het tijdstip van het stoppen.
 
Probleem 1. Als ik op ''Typ hier om te zoeken'' Klik kan ik niet typen. Hoe kan dit?
Probleem 2. Ik krijg steeds windows critical error of hoe dat ook heet. Er staat dan: ''Er is een probleem met dit systeem, foutgegevens worden verzameld. Daarna word de pc opnieuw opgestart.
Om dit probleem te onderzoeken kan je de "Sysnative BSOD Dump + File Collection App" eens uitvoeren.
https://www.sysnative.com/forums/pages/bsodcollectionapp/

Dan kan je achterhalen wat de oorzaak is van de BSOD's.
 
Dankje. Ik kan de titiel wel wijzigen toch? Dan maak ik er 3 problemen van.

Mijn 3e probleem is de microfoon. Door de ingebouwde microfoon ben ik niet te verstaan. Ik heb een headset, net nieuw en daar ben ik ook niet door te verstaan.. Als ik naar Instellingen-Geluid ga dan beweegt de balk waarin je kan zien hoe hard je praat ook niet. Bij microfoontest is de hoogste waarde 1%.. Hoe los ik dat ook op? En hoe zit het met het zoekvak?
 
Gezien de problemen zou ik de tip van edmoor gebruiken, dus een in-place upgrade (repair install) van Windows 10 uitvoeren. Dit kan gewoon met behoud van gegevens, dit is de meest makkelijke oplossing om het systeem weer op de rit te krijgen. Het probleem met zoeken en de microfoon is vast simpel op te lossen, maar dan blijft het issue met BSOD's over. Een herstelinstallatie zoals op SeniorWeb is beschreven is de makkelijkste oplossing.
 
Ja, als de schijf slecht is of het geheugen gebrekkig of het moederbord heeft een Input/Output probleem, dan schiet je niets op met herinstallatie.

Met apparaten die het niet goed doen heb je meestal een driver probleem. Denk ook aan chipset drivers installeren, die door moederbord fabrikant of het merk van de computer worden aangeboden.
 
Zou gelijk een verse, schone installatie opzetten.
Met dit soort problemen blijft het dweilen met de kraan open, heb je het ene opgelost, verschijnt het volgende probleem.
Zou me die irritatie en tijdverspilling besparen...gewoon nieuwe installatie doen, en indien nodig, direct daarna chipset drivers etc. installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan