Chromecast

Status
Niet open voor verdere reacties.

dag

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
809
Heb een google chromcast.
Deze is verbonden via me eigen wifi net werk.
Nu wil de chromcast verbinden via een hotspot.
Maar krijg dat niet voor elkaar.
Via de hotspot zit die de chromcast niet om te installeren.
Kan je niet de chromcast via beide netwerken bedienen?
Moet ik dan steeds terug naar fabrieks instellingen.En dan via hotspot de chromecast installeren?

Mvg
 
Vraag verplaatst van audio en videobewerking naar een meer geschikte sectie adh van jouw vraag.
 
Ja ..die had ik gelezen.
Maar denk omdat ik al een verbinding heb met me eigen wifi net werk thuis.
Hij niet wil verbinden via hotspot?

Mvg
 
Uit de link van @Scrapheap:
Hierbij loopt het internetverbruik niet via wifi, maar via je data bundel.
Als het toch al werkt via je WiFi.... waarom zou je dit dan willen?

Maar als je het toch wilt.. reset hem dan eerst.. en connect hem dan aan je nieuwe netwerk, de hotspot. Of via de app?
Het is mogelijk om het WIFI netwerk van de Chromecast aan te passen.Je kunt dit doen door de Chromecast te resetten en bij de nieuwe installatie voor een ander WIFI netwerk te kiezen.Andere oplossing is het gebruik van de Chromecast app op je smartphone of tablet. Kies via ‘apparaten’ de Chromecast die je wilt aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Exact, je kunt niet met 2 netwerken tegelijk verbinden met een Chromecast.
Je dient eerst een reset uit te voeren en vervolgens voor het netwerk via de hotspot te kiezen..
 
Wat scrapheap zegt. Je configureert een dergelijk apparaat voor 1 netwerk. Dan zou je dus iedere keer een reset moeten uitvoeren.

Workaround zou kunnen zijn om je hotspot dezelfde SSID en wachtwoord te geven als je eigen Wifi. Nadeel daarvan is dan wel dat al je apparaten in huis ook meteen via je hotspot verbinden.
 
3x is scheepsrecht....:D
(exclusief dat aparte SSID voorstel...)
 
Oke....jammer dat het niet gaat.
Wordt dus reset .
Thanks

Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan