Nieuwe USB-stick werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Berichten
250
Mijn computer, Windows 10, herkent 1 USB stick niet meer. Ik heb hem in andere USB poorten gestopt maar die herkennen hem ook niet. Dus het ligt aan mijn USB-stick. Hij zegt ook dat ik hem moet formatteren, maar dat lukt ook niet. Wat moet ik nu doen om het te herstellen? Bij voorbaat mijn hartelijke dank daarvoor.
 
Wat zegt schijfbeheer over die stick?
 
Het is een USB stick van 64 GB, maar hij ziet maar 10 GB en het bestandssysteem is RAW in plaats van exFAT.
 
Het kan een stick zijn die vervalst is om te doen lijken alsof die groot is maar na het vol schrijven van de werkelijke grootte doet die het niet meer. Formatteren zal dan ook niet lukken. Hier heb ik wel een link naar programma's die hierop kunnen testen: https://www.raymond.cc/blog/how-to-check-and-test-usb-flash-drive/ Tegenwoordig worden USB sticks die in de fabriek als slecht getest worden ook nog verkocht, misschien als een ander merk. Breng het dus terug naar de winkel.
 
herkent 1 USB stick niet meer.
Dus eerder was alles in orde? Welk merk/model/type?
Kunt via de commandprompt een chkdsk /f doen
cmd in zoekvak typen > Als administrator uitvoeren > chkdsk x:/f
x is de schijfletter
 
Niets heeft geholpen om de USB-stick weer goed te krijgen. Ik ben naar de winkel teruggegaan en een nieuwe gekregen. Dus het is nu opgelost. Bedankt voor alle info.
 
Dan is het vast een misbaksel vanuit de gabriek geweest die stick.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan