Chrome en refresh

Status
Niet open voor verdere reacties.

fbijltje

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Berichten
259
Hallo allemaal,
Ik ben webmaster en op het ogenblik ben ik bezig met een website aan het updaten...
Ik gebruik chrome om de website te bekijken maar het laat niet de nieuwste versie van de pagina zien, ook niet na refresh, pas als ik de cache en de geschiedenis heb verwijderd zie ik de nieuwste versie.
Heeft chrome een optie met de mogelijkheid dat het eerst kijkt naar de server en als die versie recenter is dan die in de cache deze dan ook laadt en is die versie niet recenter dan de versie in de cache laadt? IE en EDGE doen dat wel.

groetjes Frans
 
Doe je wel een refresh met CTRL+F5? Want dan wordt altijd de nieuwste verse van de server gehaald.
Op die manier heb ik mijzelf al jaren aangeleerd om de wijzigingen op te halen.

Soms wil het wel eens gebeuren dat er een server-side cache draait, zoals Opcache, maar dat geldt dan enkel voor PHP-applicaties.
In dat geval moet je een minuut wachten voordat de wijzigingen zijn gemaakt. Of je kan ook Opcache dan uitzetten. Sowieso zou dit al op ontwikkellocatie moeten. Niemand zou eigenlijk live aan zijn site mogen sleutelen.
 
zal de toestcombinatie gaan aanleren, lijkt te werken...de website die ik maak moet goedkeuring hebben van een collega die thuis zit en is ook niet de definitieve plaats waar de website in wording nu staat.
 
refresh

...maar er is dus geen instelling in chrome die eerst kijkt of er een nieuwere pagina is alvorens de pagina in de cache te laden. IE heeft dit wel en zal eens kijken bij Edge.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan