updates windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo, ik word gek van die windows 10 updates die automatisch worden gedownload, want dan is/werkt de pc heel traag, kunnen die windows 10 updates niet zo ingesteld worden dat ik ze zelf kan starten/ophalen ? zie
upd.JPG
 
Heb je al je screenshot bekeken i.p.v direct hier vragen?
 
Heb je al je screenshot bekeken i.p.v direct hier vragen?

nou..............het kan toch ook best wat vriendelijker;
tuurlijk heb ik het sceenshot bekeken en zag ook dat ik de updates 7 dagne kon onderbreken, maar de pc was al bezig de updates op te halen, waardoor traagheid.
ik zou zelf willen kiezen om die updates op te halen en installeren, bv voordat ik de pc doe afsluiten.
 
Ik zet mijn pc altijd in hybernate toestand (knoppen gedrag bij energie settings configuratiescherm) en update pas als het me uitkom. Als je dat vervolgens op tijd doet heb je van al dat gedoe amper last.
 
Zo te zien zijn je gebruikstijden van 9:00 tot 16:00 uur. Dan zou je dus geen traagheid moeten hebben, lijkt mij.
In ieder geval sowieso geen gedwongen herstart.

Je kan natuurlijk de updates uitstellen. Op een gewenst moment kan je ze dan handmatig installeren.
Zodra je de updates binnenhaalt, reset die counter zich weer en staat die uitsteloptie uit.
 
De mogelijkheden en het antwoordt op je vraag staat al in je screenshot;).
 
Onder > Geavanceerde opties staan ook nog mogelijkheden. Ik denk dat de duur van updates en de traagheid die door de updates wordt veroorzaakt sterk afhankelijk is van het systeem. Met mijn systeem heb ik geen enkel probleem met de snelheid.
 
Onder > Geavanceerde opties staan ook nog mogelijkheden. Ik denk dat de duur van updates en de traagheid die door de updates wordt veroorzaakt sterk afhankelijk is van het systeem. Met mijn systeem heb ik geen enkel probleem met de snelheid.

Ik vermoed dat de traagheid ook aan mijn systeem ligt Senso, het is al een oudje, maar voor de rest werkt die nog prima; ik moet het er maar mee doen (die traagheid)

Processor: Intel(R) Core(TM) i3 CPU 530 @ 2.93GHz 2.93 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 4,00 GB
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Editie Windows 10 Home
Versie 21H1
Build van besturingssysteem 19043.1165
 
Allereerst kan je de update van andere Microsoft producten uitschakelen. Bij drivers in Apparaatbeheer en Eigenschappen kan je de drivers en stuurprogramma's uitzonderen, van bijvoorbeeld de grafische kaart.

Onder Update > Geavanceerde instellingen > Delivery optimization > Geavanceerde opties, kan je de bandbreedte van de downloads instellen en dus beperken als dat het Internetten vertraagt.

Bij Updates > Geavanceerd kan een datum tot 35 dagen in het voren geselecteerd worden. Of natuurlijk een datum gekozen waarvan u weet dat updates zullen komen zoals steeds iedere eerste van de maand.

Windows Update herstelt iedere keer de Search index na updates van onderdelen. Computers werken sneller en zoeken bestanden evengoed zonder Windows Search service. Schakelt u deze service daarom eens uit bij Services na de opdracht "services.msc"
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat je zelf wilt bepalen wanneer je de updates doet, maar ik wil je adviseren om het andersom te doen. Maak er een (goede) gewoonte van om iedere x wanneer je de computer aanzet of er updates zijn. Download en installeer de belangrijke updates vervolgens voordat je met je computer aan de slag gaat. Je ontkomt er links- of rechtsom toch niet aan....
 
Als hij traag is, kijk in taakbeheer wat de oorzaak is, W10 64 bit, een i3 van de eerste generatie en 4 GB werk geheugen is niet echt een fijne combinatie.

Miss. worden er dingen mee opgestart die niet nodig zijn, er hoeven alleen items voor drivers, AV en de eventuele back tool op te starten, rest weg doen.
 
Ik begrijp dat je zelf wilt bepalen wanneer je de updates doet, maar ik wil je adviseren om het andersom te doen. Maak er een (goede) gewoonte van om iedere x wanneer je de computer aanzet of er updates zijn. Download en installeer de belangrijke updates vervolgens voordat je met je computer aan de slag gaat. Je ontkomt er links- of rechtsom toch niet aan....

klopt, maar er zijn dingen die prioriteit hebben bij het aanzetten van de computer, bv mail lezen; maar ik zal er mee moeten leven, dat de de pc een oudje is en daardoor ook traag is, maar voor de rest voldoet die nog.
 
Als hij traag is, kijk in taakbeheer wat de oorzaak is, W10 64 bit, een i3 van de eerste generatie en 4 GB werk geheugen is niet echt een fijne combinatie.

Miss. worden er dingen mee opgestart die niet nodig zijn, er hoeven alleen items voor drivers, AV en de eventuele back tool op te starten, rest weg doen.

alleen deze 3 zijn ineschakeld bij opstarten,
opstart.JPG
maar het is idd al een oudje, ik ga toch eens kijken voor een nieuwe desktop
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan