Gigaset A475 wil niet aanmelden op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maralin

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2021
Berichten
13
Ik probeer via de router FRITZ!box de Gigaset aan te melden (DECT) en dat lukt niet. FAILED de error zou op de display van de telefoon staan maar dat is niet waar. Iemand ervaring. Ik begrijp ook niet dat er een telefoonkabeltje bij zit want DECT is draadloos.
 
Het basisstation zal toch op een telefoonstopcontact of je router moeten worden aangesloten.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat is een misvatting. Het is me nu gelukt om één van de twee toestellen verbinding te laten maken met de router.
 
@edmoor heeft gewoon gelijk, je moet het basisstation op een telefoon aansluitpunt in huis of je router aansluiten, zo staat dat trouwens in de handleiding van Gigaset vermeld.

Maar omdat je het type Fritz!box niet vermeld hebt is het voor ons niet duidelijk of deze router wel of niet over een geïntegreerd DECT basisstation beschikt.
In de handleiding van de Fritz!box 7590 ( die over zo'n DECT basisstation beschikt ) staat op in hoofdstuk 58 hoe je een handset koppelt.
Kwestie van lezen zeg maar, en uiteraard de juiste en vooral complete informatie geven bij je vraag...
 
Als ik toch in post 1 schrijf dat ik wil aanmelden DECT dan is duidelijk dat de FRIT!Box over DECT beschikt, anders kan ik toch helemaal niet de procedure (Wizard) starten. Ik ben er nu achter en het is dus gelukt. Je moet gelijktijdig de telefoon laten registreren en dan ook de router een verbinding laten maken. "Registreren" is dan eigenlijk aanmelden bij de router of het ingebouwde basisstation in de router. Er staat geen tekst voor de exacte procedure in de Gigaset handleiding.

U kunt het weergeven van nieuwe berichten uitschakelen. U gaat als volgt te werk:

Ik wil die uitschakelen maar lukt met geen mogelijkheid. Ik druk op Menu, * # 0 5 #
en dan krijg ik alleen het cijfer 7 te zien en niet 97 zoals in de handleiding staat. En dan kan ik niet verder.
 
Je schrijft niks over de procedure die je zegt gevolgd te hebben...en, wederom vertel je niet welk type Fritz!box je hebt, daarom is het ook niet duidelijk of dat DECT basisstation wel of niet aanwezig is.
Je wilt niet weten wat sommige gebruikers willen koppelen of anderszins i.c.m. elkaar proberen of willen gebruiken, vandaar mijn eerdere opmerking over complete ( gedetailleerde ) informatie want gedachten lezen is maar voor weinigen weggelegd.

Anders eens je licht opsteken in de verschillende Ftiz!box topics op Tweakers.net of andere fora zoals het Duitse router-forum.de .
 
@Scrapheap,

Dat kun je allemaal schrijven. Als ik doe wat jij allemaal zegt, ben ik drie dagen bezig. Ik ben van mening dat als een consument daar zes uur over moet doen er iets niet klopt aan de handleidingen. Ik werk altijd zeer nauwgezet en voer punt voor punt uit. Maar je moet blijkbaar het tegengestelde doen. Je moet chaotisch werken en gok maar wat, dan kom je het verst.

Als fabrikanten eens fatsoenlijke, werkbare, duidelijke, kloppende en te begrijpen handleidingen zouden maken dan hoef je niets met Google te zoeken of vragen te stellen op fora. Ook worden handleidingen niet voorgelegd aan een testpanel van zeg maar vier personen van verschillende leeftijd en getest hoe zij de procedure uitvoeren. Bij deze handleiding had ik de indruk dat er vertaald is uit het Duits of Engels en dan staat het verkeerd of niet volledig in het Nederlands.

Ik druk op Menu, * # 0 5 #
en dan krijg ik alleen het cijfer 7 te zien en niet 97

Wat kun je nu fout doen als je exact bovenstaande aanwijzing opvolgt in de handleiding? Helemaal niets! En toch werkt het niet en dat is 'tig' keer het geval. Het is altijd weer een ander resultaat/effect. Ga daar maar aan staan.
 
Ben het met je eens dat veel handleidingen rammelen wat betreft vertaling maar ook nooit een test-panel gezien hebben ter controle.
Dat komt vnml. door de kosten, het wordt niet gezien als core-bussines maar als service en dat is bij veel fabrikanten toch een sluitpost.
Vandaar de suggestie om je licht ook eens op te steken in gelinkte topics of forum.
Er zit daar vast wel iemand die het uitgedokterd heeft of een mogelijke oplossing kan aandragen.

Overigens gebruik ik zelf een Fritz!box 7590 i.c.m. een Gigaset N510 IP Pro, dat werkt voortreffelijk maar ik maak dus geen gebruik van de DECT-functies van de router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan